vad vet ni om Heartbreaker och Heartbeat?

Sv: vad vet ni om Heartbreaker och Heartbeat?

Det som talar emot Camaro M är dels att han är långlinjerad. Sedan har han Landgraf i sig (jag vill helst undvika detta blod, då jag inte tycker om det).

Men hur högt har han egentligen tävlat själv i hoppning? Det står inga tävlingsresultat på honom i Hingstkalendern 2007.

Vet ej hur högt han tävlat i hoppningen.. Står inget om hans resultat på hans station...:confused:

Men han omdömme är "Camaro M är bildskön, ädel med stor potential för hoppning. Han genomförde sitt bruksprov i Sverige på ett föredömligt sätt med endast 2,5 månaders förberedelse. Fick 9 p för typ, galopp, exteriört samt 8:or rakt igenom i hoppning."

Hans mor är också av godsam och med omdömmet "Golden Queen är statspremiesto och var segersto vid Holstein Elitshow. Hennes ondöme var ultramodern typ och excellenta gångarter."

Står inget om att han ska vara långlinjerad men har han honom i stammen så går det ju inte att ändra...

Mer info finns här

http://www.millegarne.com/camaro.php

Ta gärna en titt under "avkommor" också
Han är far till bästa svenskfödda 5 åring i unghäst VM
Hans ena sto avkomma vann treårstestet i tingsryd..
Mycket snygga tycker iaf jag

Senast ändrad:

Kollade in Camaro Ms tävlingsresultat under 2005-2007, och han har inga alls. Detta gör iallafall att jag drar öronen åt mig. Varför har han inte tävlats själv? Skada? Besvärlig? Annat?

Jag fick ett haertbeat föl förra året och jag bara älskar henne. Hon är modig och frammåt vill vara med på allt. Mamman är ett Cortez sto (168cm och grov med lätta rörelser) Mitt sto är långbent ädel högrest med utstrålning det är bara en hake hon blir riktigt hög. Så om man tittar på mitt sto så skulle jag säga att han lämnar ädelt och stort.

Hur brukar hon lämna då?

Det är bara hennes andra föl. Den andra är stor men åt det lite grövre hållet, men denna blir större.

Vad glad jag blir när du skriver att han verkar lämna stort men ädelt!!!:) Mitt sto har oavsett vilken hingst jag använt, lämnat ädelt. Däremot har hingstens storlek präglat avkomman, Hon har fått 6 föl och väntar det 7:e med Heartbeat:love:

Vad glad jag blir när du skriver att han verkar lämna stort men ädelt!!!:) Mitt sto har oavsett vilken hingst jag använt, lämnat ädelt. Däremot har hingstens storlek präglat avkomman, Hon har fått 6 föl och väntar det 7:e med Heartbeat:love:

Jag hoppas du får en lika fin fölis som jag och att det går vägen. Har hört av fler att de blir stora och det tycker jag är bra. Bara de inte blir grova och jag har fått den uppfatningen att de blir ädla.

Mitt sto är e. Irco Marco662- Crown Pointxx- Qantasxx, mankhöjd 163cm. Har lämnat mellan 161-173 cm, så jag håller tummarna:rofl:

Det jag undrar är varför han får så få ston. Han har ju toppbetyg samt presterat bra samt snygg plus bra blod. Och han är inte dyr.

Inte så känd i Sverige? Om du talar om Heartbeat, alltså.

Jag vet inte hur många ston han har fått i Sverige och Danmark heller, men jag visade en av mina unghästar för danska kunder i somras och då sa dom att -07 var han en "inne hingst" i danmark som var väldigt populär och som spåddes att han skulle få många ston där...Men som sagt vet inte mer.

Enligt betäckningsstatistiken så har Heartbeat betäckt 49 ston under 2007 (Heartbreaker 5 st under 2007). Det lutar mer och mer åt honom till mitt sto. För även om hon redan i sig är ädel, så kan det ju knappast bli för ädelt...

Postivt att han verkar ge lite storlek!

Jag ska betäcka mitt sto iår, och har också lagt märke till Heartbeat! Jag har däremot inte sett honom live ännu, skulle vilja göra det innan jag bestämmer mig helt.

Lite synd tycker jag att H lämnar stora avkommor däremot, jag är inte lång själv så jag vill ha en liten häst men med stort hopp... :P Men däremot som ni har skrivit tidigare så verkar det som att han ger ädla avkommor, stoet är oxå ädelt, så då hoppas jag att avkomman inte blir mycket och tung att rida ändå?

"Puttar lite på tråden" :D

Nu är det bara en vecka kvar till beräknad fölning för det stoet som får med heartbeat. :D

AVN:s uttlåtande om honom är ädel, maskulin, långlinjerad...
tycker att han är en mycket trevlig hingst, men vill man inte ha långlinjerat ska man nog inte välja honom. Sedan har jag även hört att hans avkommor kan vara lite skarpa, detta är inga egna erfarenheter så det tänker jag inte gå i god för, men jag har hört det från flera olika håll och även läst det på flera ställen på detta forum.

AVN:s uttlåtande om honom är ädel, maskulin, långlinjerad...
tycker att han är en mycket trevlig hingst, men vill man inte ha långlinjerat ska man nog inte välja honom. Sedan har jag även hört att hans avkommor kan vara lite skarpa, detta är inga egna erfarenheter så det tänker jag inte gå i god för, men jag har hört det från flera olika håll och även läst det på flera ställen på detta forum.

sorry, det blev lite otydligt. kommentaren avser inlägget om Camaro M tidigare i tråden.

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
5 011
Senast: Nafayette
·
Avel Pga av en olycka i söndags där jag fick en fraktur på en ryggkota och måste vara borta fran tävlingsbanorna ett halvår tänkte jag...
2
Svar
37
· Visningar
5 175
Senast: maria_b
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 213
Senast: pastejja
·
S
Avel Hej! Funderar på att betäcka med den fina hingsten Heartbeat DVH. Skulle gärna vilja veta lite mer om hur hans avkommor blir som...
Svar
2
· Visningar
1 623
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023