Vilken hingst ska jag välja?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare black pearl
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilken hingst ska jag välja?

Just Cyranos kotor kan vara en nackdel beror en del på stoet också hur hon ser ut. Jag vet inte om Cyranos tidigare avkommor har fått dem, har bara hört andra prata om det och vet inget säkert. Sjäv avvaktar jag nog ett par år och ser hur fölen här blir efter honom.

Vill man avla svenskt så är blodet i Briar, Lambourghini och Okeanos bland det bästa man kan få tag i. De är ju släkt med varandra. Men även Chirlon har fint svensk blod om det är det man är ute efter.

Chirlon är ett mycket bra val tycker jag. De sägs att han lämnar trevligt temperament på avkommorna:d
Briar, Okeanos har ju samma stamm och där till är ju Biggles som är efter Briar.. Okeanos och Biggles ger fint temperament till sina avkommor. Briar kan väl ge lite av varje som jag upplevt det...
Lambourghinis avkommor vet jag inget om, tyvärr.... Men det är en snygg hingst att se på.

Åh, ska Kopia äntligen få bli mamma :bump:
Är ingen av "grann" hingstarna intressanta?

Ja, vi tänkte det skulle bli en OS-häst som kan allt! Hoppas bara att det tar.:bump:
Hoppas allt är bra med dig och pållen!:laugh:)

Jo, grannhingstarna är fina men vi har nog fastnat lite extra för Chirlon och Briar (tror jag):love:

Klart det blir en OS häst :D

Kommer du ihåg stoet som F skulle sälja (e Pablo)
Hon är betäckt med Ludwigs Champion, det verkar vara en mycket trevlig hingst

LuddetrS71.jpg

å det är bara bra med mig o Latin, på lördag kommer vi till Ronneby

:banana:Kul då ses vi nog på cirkusplatsen. Nela ska tävla Chirad har hon fått för sig eftersom Kopia fått en hovböld och vilat någon vecka.

Snygg bild! Ja, han är ursnygg och populär. Har hon betäckt stoet som ev. var till salu som hon tyckte vi skulle kika på?

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 963
Senast: supercassie
·
Avel Till stoet e. Amiral-Pascal. Flotta gångarter, speciellt traven, snäll och framåt vid ridning men med mycket egna tankar och rätt så...
Svar
7
· Visningar
1 032
S
Avel Nu har jag börjat fundera på hingst till mitt andra halvblodssto Myrra e. Master-Vagabond-Rockad-Lansiär och behöver lite kommentarer...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 764
Senast: Görel
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 193
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka