Ska snart föla, stakars häst.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marsii
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ska snart föla, stakars häst.

:rofl::rofl::rofl:

Ursäkta mig men denna lilla historia emotsäger sig själv!

En pengagirig travgubbe som har låtit betäcka sitt sto med en godkänd hingst -i syfte med att tjäna pengar- tänker alltså inte ens kolla så att stoet klarar det.
Hmm, sen står han där och ska betala ytterligare än det han redan har betalat i språngavgift osv i levande-föl-avgift för ett föl han får föda upp för hand var 3;dje timma!

Dessutom har han delgett er sina underbara tränaregenskaper och säger att fölet ska köras in för vagn vid 6 månaders ålder så att han förlorar hela sitt kapital!

Skulle fölis klara av detta och bli en kanon på banan så har han sabbat sitt framtida kapital genom att riskera att mamman dör så att han inte kan sälja syskon dyrt till hugande spekulanter!

:bow::bow:

en annan sak också, om man kollar TS profil står de att hon är 14 år, sen har hon själv skrivit att hon går i 9an?

visst, de kan stämma. blev bara lite fundersam. :p

jag är inte helt säker eftersom det inte är mitt stall. Men inte allt stora. En travare, kanske 1.78 inte helt säker.:confused:

Jag kan säga att jag är 15 och går i nian. ^^ Bara så att du vet. Och så började jag ett år tidigare i skolan. ^^ inte för att det hör hit, men men

Det är ju det, han bryr sig inte ett piss om hästen. när fölet har kommigt kommer han bara ta hand om det. (Han ville inte ens verka hovarna på henne för att hon inte sprang in nogåt när hon står med föl. Så, jag vet inte. förmodligen kommer fölet inte att leva länge. (hingsten vann 2 års loppet, men fick sluta när den blev 4:a pga förslitnings skador.:crazy:

Jag har funderat på att anmäla, men vet inte hur jag gör det. :crazy:

jo kanske det. ^^ det lät mara logiskt, men är stor iallafall.:o

Det är ju det, han bryr sig inte ett piss om hästen. när fölet har kommigt kommer han bara ta hand om det. (Han ville inte ens verka hovarna på henne för att hon inte sprang in nogåt när hon står med föl. Så, jag vet inte. förmodligen kommer fölet inte att leva länge. (hingsten vann 2 års loppet, men fick sluta när den blev 4:a pga förslitnings skador.:crazy:

Vad heter stoet resp. den hingst som gick ut och tävlade och t o m vann som 2-åring?

Jag har funderat på att anmäla, men vet inte hur jag gör det. :crazy:

Om du vill göra en anmälan så ska du ta kontakt med din kommun och deras Djurskyddsinspektör. Det går att ringa och skriva brev. Till vissa kommuner går det också att mejla. Men ringa är nog vanligast.

Stoet heter beautiful vision, Hingsten kommer jag tyvärr inte ihåg vad den heter.. :crazy:

okej. Tack.. Men ska prata med gubben innan så kanske han gör någonting åt henne, men som tur är har han en underbar medryttare som gör allt för kusen, han tilloch med betalat verkning massor av gånger. Så, igentligen är det gubben som borde spärras in..:mad:

Jag kan säga att jag är 15 och går i nian. ^^ Bara så att du vet. Och så började jag ett år tidigare i skolan. ^^ inte för att det hör hit, men men

ja vet att de inte hör hit, blev bara fundersam :angel:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 273
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 272
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 440
Senast: Ridinglady
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 791
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka