Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel jag är nybörjare inom betäckning o skulle behöva lite hjälp.....så här är det, jag har efter många om och men bestämt mig för hingst o...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Masse
·
L
Avel Hej Jag har tänkt låta min hingst gå med en kompis sto för naturlig betäckning. Känner att det vore bra om man kunde skydda honom mot...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Ramona
·
A
Avel Jag har precis fått upp ögonen på denna hingst som finns via TAI på Bollerup i år, men det står varken info, kostnader eller finns någon...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: KickiH
·
E
Avel Några som jag känner och rider hos köpte för lite mer än en månad sedan två stycken shettisar. Ett sto och en valack. (Mor och son) Vi...
2
Svar
24
· Visningar
2 402
Senast: eternalsunshine
·
Z
Avel mitt sto har fyllt på sitt juver väldigt mycke de senaste dagarna. såg i dag att hon fyllt det bakåt.. alltså om man lyfter på svansen...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: cirkus
·
T
Avel Vilken hade ni valt av Calido I och sonen Crelido? Jag kan inte bestämma mig och vill höra om ni har några erfarenheter eller input...
Svar
18
· Visningar
2 672
Senast: ancan
·
D
Avel Hej, I lördags morse så kastade vårat sto sitt föl. Det var inte en rolig upplevelse ! :cry: Varför kastar de dem så som hon...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: moonlightmotala
·
Avel Det står "Bay", mn va betyder det? brun? :grin:
Svar
4
· Visningar
887
Senast: gylle
·
  • Låst
Avel Är det något speciellt fel som man ska spana efter om man vill köpa avkommor efter Bo-Gi?
Svar
3
· Visningar
1 345
Senast: ameo
·
S
Avel Hej! Vad kostar det att betäcka ett Shettis sto? /Sara
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Opartisk
·
C
Avel Finns det några godkända hingstar med Uttini som pappa som lever ännu? Eller finns han som farfar hos någon? Jag blev en gång i...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Görel
·
Avel Om jag betäcker med en hingst som har en levande föl avgift, vilka regler gäller för att jag ska vara skyldig att betala den? Om...
Svar
15
· Visningar
1 923
Senast: elle12
·
C
Avel Ännu en lista... Denna listan innehåller hingstar som vi stoägare vill se på import kommande år :D En önskelista från stoägarna...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 694
Senast: Zephira
·
M
Avel Antar att detta är rätt tråd? Men iaf.. Vad tycker ni därute om Majims och Herkules betende? Har nämligen en bestämd herre här hemma...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: ameo
·
Q
Avel Har era ston börjat brunsta ännu? Jag har två ston och det enda brunstade lite mer än en vecka efter hon fölade för en tid sedan men...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: åke
·
D
Avel Vilka är era favorithingstar som verkar/har verkat i halvblodsaveln och varför? Kanske har ni olika favoriter till olika typer av ston...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: SeagirlM
·
Avel Mitt lilla shettissto ska föla i mitten av maj. Jag vill att fölet ska födas ute, så har vi gjort varje gång hittills och det har gått...
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: Bellini
·
T
Avel Hej! Jag har en liten fundering här gällande arabutställning, jag är själv totalt okunnig, men är väldigt intresserad att att kanske...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Elho
·
Avel Nu har jag lite beslutsångest som jag skulle vilja ha lite hjälp med... Har ett hbl sto e:Chapman-Strauss som jag ska betäcka i år. Hon...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: ulle.j
·
W
Avel Får man visa ett föl med gråa papper på fölvisningen? Var får den unghästen deltaga, 3 års test, osv En enkel förklaring.
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023