Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Avel För mig är det viktigt att ett sto skall vara väldigt feminin, i typen, med utstrålning. Jag skall inte behöva titta under magen för att...
2
Svar
30
· Visningar
3 008
Senast: Sar
·
Avel Jag funderar på om jag ska betäcka mitt treårssto i år, och i så fall behöver jag råd, om någon orkar... Stoet är e Royal Olymp -...
Svar
18
· Visningar
1 365
Senast: Petronellla
·
Avel Har någon haft det på sitt sto och fått henne dräktig? Tog det lång tid att få henne dräktig? Hur gick dräktigheten? Varför får de...
Svar
8
· Visningar
2 805
Senast: Zoya
·
M
Avel Jag har ett föl som är 11 dagar idag. (född 1 maj) Jag undrar hur länge ni brukar ha era föl ute i hagen såhär i början. Förstår att en...
Svar
15
· Visningar
1 814
Senast: ameo
·
P
Avel Någon som vet ngn hemsida med bilder på gamla avelshästar? Alltså nu menar jag 30år och bakåt eller i den riktningen iaf :)
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: Pazuzu
·
Avel Mitt Svenska Halvblod är import från Danmark där pappan är Hollensk och mamman dansk halvblod. Efter det är det bara en sabla massa...
Svar
10
· Visningar
1 142
Senast: Masse
·
M
Avel Om man inte har pass till en häst när det är dags att betäcka, hur gör man då? Om passet beräknas komma, säg nån månad efter...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Ramona
·
A
Avel ...skulle jag gärna vilja ha. Om honom själv och vad han gett för avkommor? Har Grunewald egna meriter osv?
Svar
1
· Visningar
828
Senast: KickiH
·
Avel Vilken av de nygodkända har ni isf valt? Och varför? Vad har stoet för stam? Ser ni några speciella fördelar med just nygodkänd hingst...
2
Svar
20
· Visningar
2 509
Senast: misunderstood
·
E
Avel Vad betyder det när ett sto är AB-prem och vad innebär det?
Svar
3
· Visningar
930
Avel Har ett sto som fölade igår natt. Testade idag att släppa ut dem ett par h och hade ett jäkla jobb att få in dem sen kan jag lova..fy...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: waldorff
·
Avel Har ett fyraårigt sto här på betäckning, hon är aldrig betäckt tidigare och har nu en riktigt brunst. Hon har brunstat ordentligt i tre...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Rodde
·
C
Avel Såg på ASVH:s hemsida att man nu lagt in informaition och praktiska råd till alla sto-, hingstägare, spermaimportörer mfl. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Bellini
·
W
Avel Jag har ett arabsto iväg nu på betäckning. Hon är 14 år och har aldrig haft föl förut. Har ännu inte brunstat i år (vad jag kunnat se)...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: CK
·
Avel Inom vilket tidsspann skall efterbörden komma ut på? Och när är senaste tiden för tarmbecket att komma ut hos fölet? :confused:
Svar
19
· Visningar
2 723
Senast: Nafayette
·
C
Avel Hoppas tråden hamnar rätt. Jag skulle vilja se bilder på nordsvenska (bruks.) hingstar. Hittar inga bilder. Centur 1783 efterlyser...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: MissInterpreted
·
Avel Jag har nästan blivit gråhårig av att läsa hingstkataloger och surfa runt på nätet i den evinnerliga jakten på den perfekta hingsten...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Masse
·
Avel Jag vet ju att det nybetäckta stoet är som mest känsligt dag 20-40 ca - men hur pass försiktig bör man vara? Har ni ridit eller...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: Ranckan
·
Avel Jag har ett sto efter Escudo I, på pappans sida har jag hittat massor av info, men på mammans hittar jag ingenting! Hon är e Escudo I...
2
Svar
22
· Visningar
5 012
Senast: Amy2002
·
Avel Igår var jag och kompisen nere hos C.B och tittade på hans hingstar Advokat och Hayden. Blev glatt överaskad, har letat efter bilder...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 845
Senast: misen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka