Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Har under lång tid funderat över vad jag vill betäcka mitt övervuxna connemarasto med. Valet har nu fallit på en Holsteiner. Syftet...
Svar
7
· Visningar
1 393
Senast: Heikne
·
S
Avel Fölet på bild är E Don Romantic U Flingan (finns registrerad i ASVH, född 1990) Mamman är som synes på bilden är skimmel...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 740
Senast: millus
·
Avel Var nyss hos en kompis till mig och hjälpte till vid en besvärlig fölning. Efter mycket om och men var fölungen ute, men livlös :( Vi...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: ElinH
·
Avel Då jag såg att det fanns en tråd om Armitage redan så skriver jag igen om tips på hingst till sto e: Camar M-Ahorn-Sit This One...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: Bellini
·
Avel Har sökt men hittar ingen bra tråd om det. Och nån kanske har gjort en sammanställning så man slipper leta igenom hela kalendern ;).
Svar
16
· Visningar
1 706
Senast: clownen
·
T
Avel Ringde en vännina i dag och undrade om man betalar en ny språngavgift "år 2" om stoet inte blev dräktig året innan? Har ingen koll på...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Mormor
·
Avel Vad använder man för produkter om man vill limma fast ngn slags plastsko på fölet för att rätta till benställningen? Min lille kille...
Svar
12
· Visningar
3 026
Senast: hallon
·
Avel mellan vilka månader betäcker man? asså när är det absolut sista betäcnkingstiden?
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Masse
·
A
Avel Jag funderar på om taggigt brosk i ett bakknä hos ett sto kan ha en ärftlighetsfaktor? Stoet opererades då hon var två för taggigt...
Svar
11
· Visningar
1 480
Senast: wyntzi
·
H
Avel Snart har vårat sto gått en månad över tiden, hur länge bör de gå innan man kontaktar veterinär? Har för mig att jag läst om hästar som...
Svar
7
· Visningar
8 572
Senast: Heira
·
Avel Är de någon som betäckt sitt sto med frieser iår? Spelar ingen roll vad de är för sto. Skulle vara kul och veta hur ni tänkte när ni...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: MalinJ
·
  • Låst
Avel Funderar att i år betäcka med Armitage. Undrar om det är någon som vet vad han lämnar. Stoet jag har kan lämna stort men inte grovt...
Svar
3
· Visningar
2 425
Senast: Clintan
·
Avel Hur mycket råmjölk kommer det eller vara den nån viss tid? Och hur mycket behöver fölet dricka för att få i sig antikropparna? Jag...
Svar
4
· Visningar
1 590
Senast: Miaa
·
Avel När tycker ni att man kan göra det?? Och hur gör man på bästa sätt :crazy: Mitt sto har ju aldrig gått med annan häst men jag...
Svar
17
· Visningar
3 622
Senast: rubytoo
·
H
Avel har blivit lite ändringar i mitt hästeri. stoet mitt skulle ju ut på foder, men visade sej ngt halt vid böjprov, inget som visas i...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Angie
·
Avel Tittade på mitt sto idag, hon har fyllt juvret en del senaste dagarna. När jag sen kollade där bak så var det som lite gult gegg och och...
Svar
4
· Visningar
860
·
A
Avel Okej, vi betäckte våran nordsvenska travare förra året och har nu väntat i ett år. Dock har hon inte sett speciellt tjock ut alls och en...
Svar
2
· Visningar
897
·
Avel Hua huga er welshmänniskor:D Jag inbiten welshare har gått och blivit med 2 NF ston. 5 åringen ska ut och tävlas men 2 åringen har jag...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: ZABA
·
G
Avel Är det någon som vet hur mkt Majim G kostar i år, och vart han står? Jag hade bestämt mig att betäcka mitt sto med Advokat 963:love...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Salonikel
·
A
Avel Är det någon som vet vem det är som har importen på Armitage iår och vad han kostar. Står han både på TAI o FAI? Tack på förhand :)
Svar
13
· Visningar
2 056
Senast: pixiegnomen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka