Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Om ca 1,5 vecka ska jag köra mitt halvblodssto till hingsten. Hon ska på naturlig betäckning. Det är första gången som jag är med om...
Svar
14
· Visningar
1 531
Senast: granis
·
Avel Mitt sto har ett beteende jag inte sett förut. Hon väcker fölungen när hon tycker det är dax för honom att dia. Spelar ingen roll om han...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: ancan
·
A
Avel All info önskas! Vad ni tycker, har ni sett den live? Temp? Tackar så mycket! //A
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Flashdance
·
C
Avel Jag är helt lost på detta, har bara köpt äldre hästar förut. Hur ska man göra detta på bästa sätt? Måste man besiktiga ett föl för...
2
Svar
31
· Visningar
2 740
Senast: elle12
·
Avel Vet någon något om detta två hingstarna? ska kolla på ett sto till helgen efter dessa och är jätte nyfiken om dom, har inte själv...
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: qsarmor
·
D
Avel Är det någon som har uppgifter om connemara hingsten Idholmens matador, avkommor och hans egna prestationer
Svar
0
· Visningar
1 478
Senast: demoy2001
·
F
Avel Som överskriften lyder: Hur stor sannolikhet är det att hästen blir dräktig??? Antar att det varierar från sto till sto? Har hört att...
Svar
5
· Visningar
1 578
Senast: Fitness
·
J
Avel Hej tänkte höra om det är någon som har någon erfarenhet av (caslick metoden) om jag nu stavade rätt... har ett fullblods sto som...
Svar
2
· Visningar
1 301
Senast: Pooh
·
Avel Skulle jag ju ha skickat in direkt efter att fölet kommit men jag är osäker på om jag har den eller inte. :confused: Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: mariac
·
Avel Jag ska ta föl på min ponny. Hon är snart i brunsten då vi har tagit tiden. Men när vi ska betäcka henne så får vi bara åka dit med...
Svar
16
· Visningar
1 530
Senast: Welsh
·
A
Avel Sto 2år e Figaro F u Doria (F:2) vad står (F:2) för?! nån som vet?
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Görel
·
E
Avel Har sökt på detta ämne främst hos SVA och SLU men hittar ingenting. Finns det någon här som har något att säga om detta fenomen eller...
Svar
7
· Visningar
3 475
Senast: ancan
·
T
Avel När brunstar ston? Är det något som de "bara" gör när de träffar en hingst? Är sugen på att betäcka mitt tinkersto nu till sommaren...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: TinkerTant
·
Avel Undrar lite om shetlandshingsten Damit RS 270. Någon som har fött upp någon avkomma eller äger en avkomma efter han? Har han...
Svar
9
· Visningar
2 089
Senast: ameo
·
Avel i de olika championaten, visningar etc??
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Ramona
·
A
Avel Vad tycker ni, är det moraliskt försvarbart att avla på hästar med OCD, för privat bruk, eller för försäljning? Siffrorna är diffusa...
Svar
14
· Visningar
1 641
Senast: Nafayette
·
C
Avel Hej. Min väninna köpte för ca 10 mån sen en nordsvensk av ett försäljningstall och nu misstänker vi att hon är dräktig. Hon har blivit...
Svar
12
· Visningar
1 294
Senast: cina 65
·
E
Avel ska jag avmaska strax före fölning eller bara efter ?? Idag låg min ponny i hagen, verkade ha lite förvärkar... hur långt innan kan...
Svar
11
· Visningar
2 193
Senast: Antiqua
·
Avel Jag ska ev. köpa en avkomma efter denne arabhingst. Jag vet ju förstås att han är multichampion osv. Har dock inte sysslat med araber på...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: SiZo
·
A
Avel Jag har bara en allmän fundering på hur det blir med pappren om ett sto med grå papper betäcks med en ASVH-godkänd hingst? Läste...
Svar
7
· Visningar
1 805
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V