Advokat 963 och Hayden??

Sv: Advokat 963 och Hayden??

I mitt fall ligger Advokat som mest intressant då det är ganska mycket blod i Hayden.
Vet inte hur stor % det räknas som med en fullblodsmamma+honom.
Kanske egentligen inte har så stor betydelse?
Ponera en potentiell f.t häst mmmm.:bump:

Såg en jättefin hoppebild på Hayden men kommer inte ihåg vart...

Jag har funderingar på Advokat. Mitt sto är e.Classiker ee.Calypso II. Modern är efter Zeus.
Tror ni det blir för nära med Calypso II?

knapplån

på förekommen anledning...
Det är INTE tillåtet att diskutera hingsthållare!
Ett antal inlägg bortplockade av detta skäl.
Kommer fler sådana så ryker hela tråden!

Dom är av en mkt modern och högställd typ bägge två. haydn har dock en ngt kort linje emot Advokat.

mmm det är därför jag tvekat på Haydn tidigare, mina ston är rätt korta själva. Annars gillar jag hans härstammning mer än Advokats även om jag tycker den också är trevlig.

Men kul att äntligen få se en exteriör bild på Advokat :bow:

*kl*

Jag tycker nog att Haydn är lättare i typen än Advokat som jag tycker är lite åt det grövre hållet.
Jobbade på stationen där han stod sommaren 1999, alltså då han var nygodkänd. Då var han betydligt maffigare än bilderna som är utlagda här. Där tycker jag han ser tunn och muskelfattig ut.
Men som sagt, jag såg honom när han fortfarande var fit for fight och säkerligen upptränad inför bruksprovet.
Haydn har jag aldrig sett live.

Därimot håller jag med om att Advokat är ett riktigt charmtroll:)

Min lille går ju tillsammans med ett Haydn-föl. Det är en stooor kille, växer ngt kompiöst och ser därför lite gänglig ut. Har ett jäkligt temperament och stort behov av sysselsättning, men jag tror den komemr bli ritkgit bra. Du är alldeles säkert välkommen att titta på honom om du vill.

Finns det resultat på några avkommor efter Advokat?
Är risken att han faller bort så småningom när han haft ett så långt break i sin avelskarriär?

Tycker det verkar vara en bra hingst men vill gärna ha så mycket information som möjligt...

Vore intressant att få se bild på några, jag är intresserad av att se hur har förärver sin front (läs hals;) )

*kl*
Sparkar lite på sovande tråd :angel:

Vill också gärna se bilder på föl efter dessa hingstar.

Puttar upp lite med nya bilder på Advokat!

img_4103.jpg

img_4105.jpg

img_4099.jpg

Haydn har ju gått mycket lite i avel tidigare p.g.a. av tävlande. Men jag har sett 2 avkommor efter honom som är 6 år.Vilka snygga hästar, högställda,stora,ädla.Lätta,fina rörelser och hoppar som kattor. Haydn sätter tydligen sin fantastiska hals. Ska absolut betäcka med Haydn i år och vill dessutom att en hingst som betäcker naturligt måste vara försiktig.

advokat sattes ju in i avel igen 07 efter ett antal år ur avel. Så hans första bebisar kommer nu i år. han har ju några sedan innan. Har sett 3 st å alla är super snygga i kroppen å bra i huvet.

haydn har jag sett många avkommor efter å alla hade fått haydns fina hals =) Alla mkt trevliga individer men dom tycker inte om att vara sysslo lösa =9 de blir för tråkigt för haydn bebisar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka