Hur gör ni med "Caslick" opererat dräktigt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Piraya
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hur gör ni med "Caslick" opererat dräktigt sto?

Nä, men jag var på ett föredrag tidigt i våras och vetten där sa FLERA ggr att hon tyckte att man absolut skulle låta det spricka självt. Sen kunde man "frisera" efteråt... Så det råder olika meningar även bland de vettar som jobbar på seminstationer och med fölston.

Sv: Hur gör ni med "Caslick" opererat dräktigt sto?

Någonting som jag reagerat på i Sverige är att man inte tittar eventuella fölstons vulva och ser hur det ser ut.

Men för några år sen hade jag ett sto på kvaliteten där vetten kollade under svansen och skrev sen "lutande vulva" i protokollet, så nog kollas dem

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 086
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 408
Senast: Mkb
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 331
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna