Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både Quaterback och De Noir är intressanta.
De Noir har väldigt trevlig exteriör och gångarter. Dock är jag litet tveksam, skulle gärna vilja ha någon som är mer maffig med mer 'kött' så att säga
Jag vet att avelsmålet är lätta, långlinjerade hästar, gärna med en del fullblodsinslag, men eftersom det är tanken att det ska bli en häst till mig är jag mer intresserad av vad jag vill ha än att uppfylla avelsmålen till 100%, eller att fadern till fölet ska vara 'inne'
Quaterback skulle vara perfekt till henne, han är lite mer 'burkig' och har lite ponny-utseende i sig, samt att han både hoppar och rör sig väldigt bra. Han har den där lättheten i steget jag vill tillföra.
Hans blodslinjer är helt separata från hennes, och innehåller även den både hopp och dressyrblod.
Trots att han fick 7,(någonting) på skritt är det ej ett problem då det är hennes bästa gångart, den är vägvinnande, avspänd och hon rör sig genom hela kroppen.
Enda frågetecknet är vad han kostar, och hur man ordnar det med sperman. Läste på en annan tråd att det tydligen varit knepigt att importera sperma från honom tidigare, och att man själv fått fara land och rike runt för att få den till sin hingststation
Ska försöka kontakta Ängagården idag och se hur det går
Hingsten rör sig verkligen spektakulärt,men man skall nog vara medveten om att mycket är framridet.De flesta topphästar inom sporten rör sig inte så här då det är omöjligt när de riktiga svårigheterna och samlingen kommer in i bilden.Att Quaterback verkar ha ett mkt skarpt humör beror nog mkt på att han har pressats förbaskat hårt,han blir endast 5 år i år,det är tuft.har bara sett en handfull av föl efter honom och nästan inga uttagna till Elitauktionerna,jag kan ha fel.....spännande att se fölen som föds här hemma under året
Lite förslag
Rambo 1,67cm
Hermes 1,61cm
Don Primero 1,61cm
Figaro R 1,67cm
Gigolo 1,65cm
Magini 1,62cm
Richfield 1,64cm
Twilight 1,65cm
Knapplån
Har inte läst hela tråden o är inte så insatt öht...men den här tycker jag är fin...
http://www.youtube.com/watch?v=PbyMQgBEcLM