Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tankar och funderingar kring det nya systemet i löshoppning? Tror ni att det blir bättre/sämre än det gamla? Vad är bra, vad är dåligt...
2
Svar
24
· Visningar
3 509
Senast: Evergreen
·
Avel Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon möjlighet att hitta ett syskon utan regnummer? Min häst har enligt blup en syster...
Svar
7
· Visningar
1 423
Senast: Rosett
·
Avel Ja, hur gör man egentligen om man som hingsthållar-nybörjare vill börja betäcka med egen hingst. Jag har eventuellt ett eget sto som...
Svar
6
· Visningar
4 440
Avel Vänder mig hit eftersom jag har noll koll på avelsarbete. Jag vet vad jag ser men inte hur det ser ut rent generellt vad gäller vilka...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
15 708
Senast: Charlottee
·
Avel Nu är det rätt år och nyfikenheten inför årets hingstar är stor nu!!! Någon som vet när det är någon Hingstvisning -13 och i sånna fall...
Svar
7
· Visningar
2 107
Senast: Liizette
·
T
Avel Hej hopp i stugan. Har nu blivit ägare till en valack född 2004 som är ur stofamilj F.2, och jag har inte en aning om vad det är...
Svar
14
· Visningar
2 566
Avel Detta är en av mina favorittrådar som återkommer varje år. Jag har inte sett någon sådan tråd ännu i år. Maj 20 e.Dalwhinnie...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 043
Senast: Testina
·
L
Avel Vem tror ni bli vår nästa avelsstjärna.Vem tar över tronen efter tex cardento, Robin Z, cortez, mm.Blir det nån som själv presterat...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
13 680
Senast: Cat_and_rat
·
Avel Några superavkommor inom travet har han väl inte direkt givigt men hur är dom humöret på dom? Har själv en valack e.Callit (första...
2
Svar
31
· Visningar
2 379
A
Avel Hej,undrar vad ni tycker om Don charly?Vad lämnar han för avkommor och vad tycker ni rent allmänt om honom?? Mvh :banana:
2
Svar
36
· Visningar
3 478
Senast: ameo
·
Avel Har börjar funderat på att betäcka mitt projekt till våren 2013. Men jag har ingen koll på ponnyhingstar. Mitt sto f.08 är en...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 699
Senast: sofiaspel
·
Avel Det står ju i hingstreglementet att hingst som avelsvärderats men inte uppnått kraven för att godkännas kan lösa licens, Vilken färg på...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: bambi82
·
Avel EPSM är ju ganska vanligt hos tex nordiska kallblodsraser, mycket vanligt hos vissa till och med. Hur har rasföreningarna hanterat...
2
Svar
29
· Visningar
3 864
Senast: Habina
·
Avel Jag menar när kan de registreras i ASVH som halvblod? Jag tillbringade många år på en ridskola/stuteri där jag började rida. Min mentor...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 230
Avel Jag vill gärna veta mer om Carland. Det måste finnas någon mer än jag som har en avkomma till honom. Här på Buke. Hur är era Carland-föl?
2
Svar
28
· Visningar
5 311
Senast: Lintrollet
·
Avel Är det någon som vet om man kan hitta tävlingsresultat i hoppning från 1995-99 på nätet någonstans? Finns ridsports poänglistor...
Svar
2
· Visningar
1 229
Senast: Dagolina
·
Avel Har ett NF sto som jag funderar på att betäcka i år, är det några prisskillnader på om man tar en NF hingst el Ridponny hingst? vad...
Svar
7
· Visningar
1 571
Senast: Albertina
·
Avel Jag har suttit och "forskat" om min hästs familj. Hennes mammas moster och hennes pappas mormor är samma häst. Räknas det som inavel...
Svar
2
· Visningar
1 259
Senast: kryddelydd
·
Avel Vi har fått hem ett avelssto som ska sättas igång, vars föl blev avvant för några veckor sedan. Men jag är lite orolig för all mjölk...
Svar
12
· Visningar
5 807
Senast: tabac
·
Avel hej! jag har ett sto efter junker ue, magini som jag vill ta föl på frågan är bara vilken hingst? stoet är ca 1,68, väldigt lång och...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Slauncha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp