Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt sto är på dygn 200 idag. Hon har alltså rätt lång tid kver. Jag har hållit igång henne hela tiden men det har varit väldigt basic...
Svar
9
· Visningar
1 643
Senast: Habina
·
Avel Någon som har erfarenhet av Varmblod, större modellen och tex Andalusier/Frieser hingst? :) :banana:
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Fame
·
Avel sitt sto och få se blivande fölets stamträd. Har sökt och sökt på google men hittar inte den sidan. Någon som vet vad den hette och om...
Svar
5
· Visningar
1 201
Senast: allstar
·
Avel Hejsan! Jag har blivit erbjuden att ta emot en nordsvensk sto vilket jag inte kan neka eftersom de är helsyster till valacken jag...
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: tuaphua
·
Avel Jag har fått upp ögonen för VDLs hingst Emilion, när jag kontaktade dem och dessutom fick informationen om att han går på TAI blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 833
Senast: Verlin
·
Avel Har lite lösa funderingar på att ev betäcka mitt xx sto. Be my chief - music streak. ca 161 cm...
2
Svar
21
· Visningar
3 127
Senast: rostad
·
Avel Skulle behöva lite förslag på hingstar, främst dressyr, men gör inget om det finns lite hoppkapacitet. Stoet är e: Rubinrot-Ganesco och...
Svar
9
· Visningar
1 665
Senast: rostad
·
Avel Hade ni valt att använda er utav FAI-sem på ett sto som är 13 år och aldrig haft föl innan? Hingsten har inga uppgifter på...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: rostad
·
Avel Har nu köpt ett lettiskt halvblodssto och har funderingar att ta föl efter henne, men jag är inte så insatt i aveln och tänkte att nån...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: snutt
·
Avel Har en liten fundering. Jag har ett sto som är dräktig som går tillsammans med en valack. Han är 20 år och en riktigt gentleman. Dom har...
2
Svar
21
· Visningar
5 797
Senast: Ingridl
·
Avel :D Har en 2 årig Amerikans Miniatyr-hingst som jag tänkt ska brukas lite i avel. Än sålänge så har han inte fattat att han är född...
Svar
9
· Visningar
2 121
Senast: Cornelia
·
Avel Gör en utbrytare från bruksprovstråden och skriver mina funderingar här istället. Det här med hobbyavel är ju något som är populärt...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 546
Senast: Flippeti
·
Avel Hej Nu slänger jag mig in i denna djungel i gen och hoppas att jag kan få något gått råd och tips av er! Har ett sto e...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: cirkus
·
Avel Nya här och tänkte jag kunde få lite hjälp med ideer till någon spännande hingst till mitt Cardento-Mowgli sto. Jag har inte tagit...
Svar
3
· Visningar
1 736
Senast: Penny07
·
Avel Vet ni om det finns det några halvblodshingstar på naturlig betäckning i år? Och var någonstans? Någon norr om Dalälven?
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: Ponnymupp
·
Avel Söker info om vårt ponnystos stam och snubblar över flera förfädrar som finns på blup. Hur är detta möjligt? Jag trodde inte att ASVH...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: supersonic
·
  • Låst
Avel Hej, Jag har ett skimmel sto e. Uskudar de Malais - Marduk - Urbino. Jag funderar på att betäcka henne detta året, men har problem...
2
Svar
32
· Visningar
6 247
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Vad använder ni för sorts kamera till fölningsövervakning. Jag bor inte på gården där mitt sto är uppstallad men vill ha övervakning på...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Görel
·
Avel Tänkte höra ifall det är någon som har mer erfarenhet än jag på hur mycket en åring växer. Jag har en 1,5 åring e. De Noir - Warsteiner...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: fhawerdahl
·
Avel Hej :) Har ganska nyligen köpt en ny häst, ett danskt sto. Undrar kring Danmarks motsvarighet till Svenska avelsföreningen...
Svar
3
· Visningar
2 815
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp