Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett dräktigt sto med ca 100 dagar kvar till fölning. Hennes andra dräktighet, men inget levande föl. Den första (2012) slutade med...
2
Svar
21
· Visningar
4 853
T
Avel Jag skulle vilja att alla som vet ngt minsta lilla om denna hingst berättar om den... Tycker att han har spännande härstamning och har...
Svar
15
· Visningar
3 131
Senast: fejko
·
Avel Strax får jag hem ett nytt sto som är dräktigt och funderar över hur jag ska göra med hagarna... Försökte igår använda plaststolpar...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Dingelass
·
Avel Någon som känner till han? Såg han på bruks? Läst hans kritik från bruks, kollat youtube och infon från hingsthållaren men jag vill...
Svar
2
· Visningar
1 453
Senast: Dingelass
·
Avel En liten fundering nu när fölningsdags närmar sig med stormsteg.... Man läser överallt hur viktigt det är att boxen är ren inför fölning...
Svar
6
· Visningar
2 446
Senast: totinonna
·
Avel Tänkte istället för att starta en ny tråd varje gång man undrar något kanske vi kan ha en tråd med strö frågor. Allt mellan himmel och...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 207
Senast: theJohanna
·
Avel Har sökt en stund men har gett upp. Var hittar man info om dessa två? Är de alls i avel? Kommer mest fram till en massa...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Farle
·
Avel Undrar om tråden ska ligga på avel annars får jag be moderator flytta. Min ponny är inte välkommen att delta på några evenemang då...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Görel
·
Avel Kan man bara höja avelsvärdesbokstaven pappersvägen eller kan man få den höjd på en stopremiering?
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: Rosett
·
Avel Reglerna verkar dessutom ändras lite då och då, vore det inte lika bra att ha samma sorts papper till alla vbl som reggas i ASVH?
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Tänkte man kunde sammanställa för oss som bestämt vilken hingst det blir. Hasard 1245 Hollietop xx e. Strong Statement xx- Welsh...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Görel
·
Avel Fick läsa en artikel skriven av veterinären Lone Christiansen (som även födde upp danmarks dyraste dressyrföl 2007 & 2008). Han skriver...
Svar
8
· Visningar
1 288
Senast: ameo
·
Avel Kan man räkna med att en ridponny som idag som 4-åring är 146 cm håller sig inom ponnymåttet när den växt klart? (Den är efter en...
Svar
12
· Visningar
4 602
Senast: bigganl
·
Avel Har läst trådar om olika fölvakter och fastnat för birth alarm, som larmar när stoet lägger sig platt. De flesta verkar använda denna...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Qvicka
·
Avel Hej har tagit beslutet att mitt fina sto skall få ett fint föl förhoppningsvis :) MEN vill ha tips på bra hingst! Nybörjare på detta...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Mistimed
·
Avel Undrar om någon har eller har sett avkommor efter hingsten Hamilton? (SWB , Irco-mena -Any Questions) Funderar på en unghäst efter denna...
Svar
17
· Visningar
3 176
Senast: quirre
·
P
Avel Skjut mig inte nu :D Det är en fin häst, fantastiska poäng på det mesta. Han har fått över 200 avkommor i Sverige. Men vad gör han mer...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 058
Senast: fio
·
Avel Idag när jag körde dagliga ryktningen av mitt dräktiga sto noterade jag att pälsen var ovanligt dammig och lite glanslös, lite kladdig i...
Svar
3
· Visningar
1 431
Senast: Miaa
·
Avel Jag är spekulant på en åring vars passansökan blev inskickad nyligt. Jag vet att den är inskickad eftersom att de var jag som gjorde...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet vart den hingsten tagit vägen? Jag var väldigt nära att betäcka med honom förra året, och känner att det är en hingst som...
Svar
0
· Visningar
1 068
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp