Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hallå! Går och dagdrömmer lite om att betäcka mitt sto i framtiden. Hon är regristerad som Hannoveranare, e Don Vino och ee...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Sofie.S
·
Avel Mitt sto beräknas föla runt 20 juli. Hon fick sina vaccinationer i november 2012. (stelkramp och A2). Bör jag stelkrampsvaccinera...
2
Svar
22
· Visningar
1 923
Senast: bigganl
·
Avel Halvblodshingst Ej under 165cm Minst 8 på ALLA siffor. BRA i huvudet utan att bli "tråkig" (en stadig fighter) ;) Har förärvt sin...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: skatten
·
Avel Ja, är detta möjligt att göra för att när det passar kunna ta fram en fölunge? (Genom ett surrogat sto då givetvis)
Svar
0
· Visningar
921
Senast: Vogue
·
Avel Fick i dag en konstig fråga. "-Är din häst en renrasig palomino?" Visst, han är palomino färgad men rasen är quarter. Tjejen som...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 140
Senast: dobbis
·
Avel Sist jag hade ett föl var jag 17 år och det var min pappa som fixade allt. Blev ett litet hingstföl 2003 efter Donnerfly. Nu vill jag...
Svar
10
· Visningar
1 544
Senast: cirkus
·
Avel Något som är på gång för islandshästar nu när det börjar bli möjligt att importera sperma från andra länder. Hur fungerar det för...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: busigdemon
·
Avel Har sett Contant Q på ett par tävlingar senaste tiden och blivit mycket imponerad, framförallt över hans bakbensteknik men jag gillar...
2
Svar
32
· Visningar
8 336
Senast: tabac
·
Avel Jeg har et KWPN-sto e. Silverstone-Koriander-Nimmerdor som jeg funderer på å bedekke i år. Hun er 9 år og ca 162 cm høy. Rør seg...
Svar
6
· Visningar
1 683
Senast: anestr
·
Avel Litet, lite lågställt sto, mycket Quite Easy-humör. Fantastiskt avstamp o god ryggverkan. VÄLDIGT rädd om sig. Fantastiskt möderne...
Svar
19
· Visningar
3 548
Senast: LucyShow
·
Avel Har ett lågställt sto som jag söker hingst till, men hittar inte ngn sida där man kan söka på vart de står i vårt avlånga land....tips...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: ameo
·
Avel Hur gör ni i sommar med era hingstungar? Vänjer ni av och skickar iväg dem eller går dom med mamma på bete?
2
Svar
29
· Visningar
3 168
Senast: ameo
·
Avel Hej kära bukefalister! Såg idag att en ponny i stallet har en lite "lustig" brännmärkning på högra sidan av halsen. Enligt uppgift...
Svar
4
· Visningar
1 579
Avel Jannike West väntar barn och hennes hingstar kommer tävlas av hennes pojkvän Andreas. Därför Kommer Balograph, Vivaldi K och Nintender...
Svar
0
· Visningar
1 549
Senast: SSmilla
·
D
Avel Har följt lite trådar ang skäckar på storhästraser (oavsett tobiano eller overo) och kommit fram till att det inte är en hit i...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
36 337
Senast: rebeckasff
·
Avel Vad är DIN definition på ordet avelsmatador? Ordet används om hingstar på lite olika sätt och det känns som att man ibland pratar runt...
2
Svar
21
· Visningar
3 093
Senast: athena
·
Avel Jag undrar om det är någon som vet hur det fungerar om man som hingst ägare ska låna ut sin hingst till ett annat stuteri? Finns det...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Azezza
·
Avel Har själv en avkomma efter VDL Empire och äntligen hittat en video med honom i sitt nya hemland :)...
Svar
0
· Visningar
965
Senast: Karoliten
·
Avel Jag mäter då och då mina hästar med ett viktband (sådant där för en 40 kr från tex Hööks). Det ger säkert ingen perfekt vikt, men om...
Svar
12
· Visningar
2 140
Senast: Niki
·
Avel Hej! Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråden.. Jag har ett Fellponny sto som är född 09 i maj, mao räknas som 4-åring nu...
Svar
5
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp