extra Stelkrampsvaccin?

Sv: extra Stelkrampsvaccin?

En av mina veterinärer var ute idag och jag frågade henne, hon sa att de direktiv hon hade fått var att INTE vaccinera vid tex en vanlig sårskada om hästen var vaccinerad inom 2 månader.

En vanlig sårskada räknas väl inte som "riskfylld" vad gäller stelkramp?

Och två månader är ju relativt kort tid.

En av mina veterinärer var ute idag och jag frågade henne, hon sa att de direktiv hon hade fått var att INTE vaccinera vid tex en vanlig sårskada om hästen var vaccinerad inom 2 månader.

Ja två månader är ju väldigt nära inpå och då förstår jag om de inte vaccinerar igen. Men säg att det gått ett halvår sedan vaccinationen. Då vaccinerar de med stelkramp igen vid sårskada. Har de gjort de gånger jag varit med. Men om detta ändrats på senaste året är det en annan femma. Om det är nya rutiner kring detta: Finns det att läsa om någonstans?

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 779
Senast: _Taggis_
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 113
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka