F
Francess
Åh, tack för det!
Ett tag kände jag mig nästan *för* enveten som vidhöll min åsikt.
Ett tag kände jag mig nästan *för* enveten som vidhöll min åsikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag funderar fortfarande på det där med ras och har fortfarande så svårt att förstå varför det definitionsmässigt inte skulle gå att skapa en ras med avelsmålet palomino.
Blir lite trådkap kanske..
men jag har en häst registrerad i danska palominoförbundet..
Han står alltså som ras; palomino i passet
Men han är fuxfärgad, och skulle inte säga att hans man eller svans är väääldigt mycket ljusare än i övrigt.
Har googlat lite och får fram ganska tvetydiga svar... från att det såklart går att registrera som "palomino" under vissa krav såsom färger, ögonfärger, mankhöjd etc..
Men att det är just en färg..
och om det då är en färg och min inte har den färgen vad är han då?
Båda föräldrarna är registrerande och av korrekt isabellfärg... mamman står i passet under beteckningen (kwpn)
Så vad har man för häst.. har man en "felfärgad"ras eller ingenting?
Blir lite trådkap kanske..
men jag har en häst registrerad i danska palominoförbundet..
Han står alltså som ras; palomino i passet
Men han är fuxfärgad, och skulle inte säga att hans man eller svans är väääldigt mycket ljusare än i övrigt.
Har googlat lite och får fram ganska tvetydiga svar... från att det såklart går att registrera som "palomino" under vissa krav såsom färger, ögonfärger, mankhöjd etc..
Men att det är just en färg..
och om det då är en färg och min inte har den färgen vad är han då?
Båda föräldrarna är registrerande och av korrekt isabellfärg... mamman står i passet under beteckningen (kwpn)
Så vad har man för häst.. har man en "felfärgad"ras eller ingenting?