Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om jag vill får jag betäcka ett sto som heter aniola(F.2) efter anart-pascal. Är det nåt? Isåfall ska jag behålla avkomman till den är...
Svar
8
· Visningar
1 962
Senast: Opra
·
Avel Hej alla Bukefalosar! Har bestämt mig för att betäcka mitt underbara sto, men jag har ingen aning om med vilken hingst!?!?!? Hon...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: ElleJL
·
Avel Går i tankarna om att skaffa en påläggskalv om något år och har lite funderingar på det här med att "låna mage" på ett sto och få en...
Svar
6
· Visningar
2 760
Senast: Gazque
·
Avel En rådfrågning till alla som är duktiga på stam. Känns ovan kombination som en attraktiv kombo? Stoet är enormt rörlig och har en...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Angel
·
Avel Visste inte alls var jag skulle placera tråden, men jag gissar att ni som är aktiva här antagligen kan hjälpa mig lite med mitt...
Svar
5
· Visningar
1 681
Senast: Adlitam
·
Avel Hej, någon som är bra på raser och blodstyper som kan kanske titta på lite bilder på min häst och ge lite gissningar på vad hon kan...
Svar
14
· Visningar
1 739
Senast: alenchik
·
Avel Med risk för att bli dumförklarad så kan jag inte lista ut vilken hästras en häst på min ridskola har. Hon är imp. Tyskland och e. Lapaz...
Svar
9
· Visningar
2 420
Avel Nu är det snart dags för mig att visa min första egna uppfödda häst på 3 års testet (om hon är i fas). Jag har varit med och visat på...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: remmis
·
Avel Funderar lite på hur framtiden ser ut för vår unghäst och har då även inkluderat betäckning. Har inte tagit så många föl de sista åren...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Kiraya
·
Avel Det finns väll olika typer av betäckning, funderar på att betäcka mitt sto längre fram och skulle vilja ha lite mer kött på benen när...
Svar
10
· Visningar
2 235
Senast: Masse
·
Avel Hej! Detta kan bli en snabb fråga, men jag är inte så välbevandrad kring detta med avel/härstamning så jag tänkte kolla med alla...
2
Svar
21
· Visningar
2 329
Senast: Görel
·
M
Avel Novis och frågvis, det är jag det :D Jag har kollat på Z-hingstar och undrar lite över varför man inte ser fler betäcka med dessa...
Svar
14
· Visningar
3 877
Senast: athena
·
Avel Jag har haft fullblod i 10år och är väl snart inne på köpa en ny häst. Jag är en vanlig hobby ryttare som vill köpa ett halvblod, gärna...
2
Svar
39
· Visningar
4 536
Senast: rubytoo
·
Avel Jag köpte under sensomaren en häst i utlandet som jag fick hem under hösten. En fullblodshingst som tilltänkt ridhäst. 8 år och super...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Görel
·
Avel Jag har en ponny som har okänd härstamning men har fått lite uppgifter att hon kan vara efter en ridponny hingst, går detta att bevisa...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: sofiaspel
·
Avel Nu vänder jag mig till er som har lite erfarenhet av att ta fram godkända ponnyhingstar, Hur lättsåld är en nygodkänd 3 åring...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har en treåring efter hingsten, men sedan i höstas hittar jag ingenting om honom, vet någon vad som händer och om han kommer att gå...
Svar
6
· Visningar
1 804
Senast: Mariaauto
·
Avel Har lite frågor kring detta. Vad behöver jag för papper, licenser och intyg på hingsten? Det är en sv hbl hingst med gröna papper och...
2
Svar
24
· Visningar
4 488
Senast: gylle
·
Avel Någon som vet något om denna ponnyhingst?
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: sofiaspel
·
Avel Hur gick det med honom? Är han ute på tävlingsbanorna? Hur går det för avkommorna, de borde väl vara uppåt 9 år nu va? Jag upplevde...
2
Svar
37
· Visningar
10 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka