Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Nu är det snart dags för mig att visa min första egna uppfödda häst på 3 års testet (om hon är i fas). Jag har varit med och visat på...
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: remmis
·
Avel Funderar lite på hur framtiden ser ut för vår unghäst och har då även inkluderat betäckning. Har inte tagit så många föl de sista åren...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Kiraya
·
Avel Det finns väll olika typer av betäckning, funderar på att betäcka mitt sto längre fram och skulle vilja ha lite mer kött på benen när...
Svar
10
· Visningar
2 224
Senast: Masse
·
Avel Hej! Detta kan bli en snabb fråga, men jag är inte så välbevandrad kring detta med avel/härstamning så jag tänkte kolla med alla...
2
Svar
21
· Visningar
2 320
Senast: Görel
·
M
Avel Novis och frågvis, det är jag det :D Jag har kollat på Z-hingstar och undrar lite över varför man inte ser fler betäcka med dessa...
Svar
14
· Visningar
3 873
Senast: athena
·
Avel Jag har haft fullblod i 10år och är väl snart inne på köpa en ny häst. Jag är en vanlig hobby ryttare som vill köpa ett halvblod, gärna...
2
Svar
39
· Visningar
4 517
Senast: rubytoo
·
Avel Jag köpte under sensomaren en häst i utlandet som jag fick hem under hösten. En fullblodshingst som tilltänkt ridhäst. 8 år och super...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Görel
·
Avel Jag har en ponny som har okänd härstamning men har fått lite uppgifter att hon kan vara efter en ridponny hingst, går detta att bevisa...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: sofiaspel
·
Avel Nu vänder jag mig till er som har lite erfarenhet av att ta fram godkända ponnyhingstar, Hur lättsåld är en nygodkänd 3 åring...
Svar
4
· Visningar
1 341
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har en treåring efter hingsten, men sedan i höstas hittar jag ingenting om honom, vet någon vad som händer och om han kommer att gå...
Svar
6
· Visningar
1 801
Senast: Mariaauto
·
Avel Har lite frågor kring detta. Vad behöver jag för papper, licenser och intyg på hingsten? Det är en sv hbl hingst med gröna papper och...
2
Svar
24
· Visningar
4 468
Senast: gylle
·
Avel Någon som vet något om denna ponnyhingst?
Svar
3
· Visningar
1 306
Senast: sofiaspel
·
Avel Hur gick det med honom? Är han ute på tävlingsbanorna? Hur går det för avkommorna, de borde väl vara uppåt 9 år nu va? Jag upplevde...
2
Svar
37
· Visningar
10 945
Avel Jag skulle behöva lite svar på några funderingar, har ingen större koll på den här rasen. Det gäller ett curlysto. Gör det någon...
Svar
3
· Visningar
1 565
Avel Vad är skillnaden på den rasen? försökt läsa mig till men inte kommit fram till detta.
Svar
0
· Visningar
955
Senast: Joyride
·
Avel Finns det någon mer än jag som känner att det är lite väl mycket "linje"-avel som det så fint kallas..? Jag är nyfiken på om det finns...
Svar
16
· Visningar
2 566
Senast: Hippocampus
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 569
Avel Hejsan! Jag ska betäcka mitt hoppsto och har lite beslutsångest när det gäller att välja hingst. Jag skulle vara jättetacksam om ni...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: cirkus
·
Avel Har flera år haft ögonen öppna på hingstar som kan bli aktuella för mitt sto. Tyckte jag äntligen funnit Mr Right i Cabrio VdH när jag...
Svar
8
· Visningar
2 313
Senast: LucyShow
·
Avel Har fortfarande inte hittat rätt till mitt Robin z cortez sto. Hon är stor och lång, galoppen måste förbättras, samt att hingsten bör...
2
Svar
24
· Visningar
6 299
Senast: eigollet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp