Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 326
Senast: Liizette
·
  • Låst
Avel Skapar en ny tråd åt våra fina 09: or :) Hälsade på Felix på betet idag. Han fick komma in i stallet och borstas lite, mycket...
15 16 17
Svar
327
· Visningar
40 265
Senast: Görel
·
Avel Verkar som att stoet resoberade i höstas, beter sig o ser fullt dräktig ut men fanns inget på ul och hemmatestet. Ska gör ett blodprov...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: sona
·
Avel Funderingar över hingstval och har pratat med Biederman stallion service om Stakkato ! Är det någon här som har betäckt med honom och är...
Svar
7
· Visningar
2 495
Senast: Vivecan
·
V
Avel Satt och bläddrade i hingstkatalogen från förra året lite och stannade upp på sidan 69, där står en hingst som jag sätt många gånger han...
2 3
Svar
44
· Visningar
14 615
Senast: vickis_82
·
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 782
Avel Hittade i Flyinges hingstprogram hingsten Cabachon. Han föll mig i smaken och jag hittade en film på youtube där även hoppningen såg bra...
Svar
12
· Visningar
4 663
Senast: KickiH
·
  • Låst
Avel hej! Jag ska göra mitt islandssto dräktig nu till sommaren och vill väldigt gärna ha tvillingar! Kan man göra något för att öka...
Svar
4
· Visningar
1 531
Senast: Görel
·
Avel Jag vet att stoet inte bör byta miljö senare än sex veckor före fölning. Det sätter mig i en sits att troligtvis ta hem stoet efter...
Svar
11
· Visningar
1 700
Senast: maria_b
·
Avel Året börjar lida emot sitt slut, igen! Så vi kör väl den årliga listan på avlidna hingstar! Tycker att jag har läst om massor av...
Svar
19
· Visningar
5 221
Senast: Zuzzi
·
Avel Är det vanligt att man missar ett foster på 90 dagar? Vet av två, ev tre ston som detta hänt för i år. Kan fostret ligga så till att...
Svar
5
· Visningar
2 889
Senast: Mistimed
·
Avel Jag vet att det startas i snitt en tråd per år i det här ämnet men varje år känns befolkningen mer och mer mogen till nytänkande...
Svar
15
· Visningar
2 074
Senast: Eldfuxen
·
Avel Vet att det fanns en liknande tråd för något år sedan där vi fyllde på med info om hingstarna tex sålda eller ej i avel längre eller...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Emsan
·
Avel Ni som vet, är det vanligt att CO lämnar söner som sedan lämnar avkommor med goda gångarter? Corlensky G fick ju bra reslutat med sitt...
Svar
9
· Visningar
1 665
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Jag funderar på att använda min egen hingst för avel 2013. Jag har personer utomlands som vill använda honom, och nu sitter...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: KickiH
·
Avel Betäckte mitt sto i somras med Cartier. Tyvärr kunde semin. vet inte se något foster på 45-dygns kollen, för att vara hundra kollade vi...
Svar
4
· Visningar
2 065
Senast: Raja
·
  • Låst
Avel har inte sett någon "travtråd", så då startade jag denhär! :) för er som har travare födda år 2011! :) ni som har travare födda ett...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Görel
·
Avel Jag har ett litet welsh sto Sek B efter Glansevin Gadabout ue Coed coch targed som jag vill betäcka i vår. Hon är diplomsto med...
2
Svar
21
· Visningar
3 297
Senast: Calvaro
·
Avel har ett romanov sto.168 cm. Ädelt högrest sto med mycket gång,men galoppen är något markbunden. Hon har bra skritt och trav,härligt...
Svar
13
· Visningar
1 768
Senast: cirkus
·
Avel Hej har nyligen köpt en fjording och så idag kom jag på att han inte har någon ål längs ryggen :confused: Måste alla fjordingar ha det...
Svar
4
· Visningar
1 449
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp