Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vet att det fanns en liknande tråd för något år sedan där vi fyllde på med info om hingstarna tex sålda eller ej i avel längre eller...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Emsan
·
Avel Ni som vet, är det vanligt att CO lämnar söner som sedan lämnar avkommor med goda gångarter? Corlensky G fick ju bra reslutat med sitt...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Jag funderar på att använda min egen hingst för avel 2013. Jag har personer utomlands som vill använda honom, och nu sitter...
Svar
5
· Visningar
1 764
Senast: KickiH
·
Avel Betäckte mitt sto i somras med Cartier. Tyvärr kunde semin. vet inte se något foster på 45-dygns kollen, för att vara hundra kollade vi...
Svar
4
· Visningar
2 074
Senast: Raja
·
  • Låst
Avel har inte sett någon "travtråd", så då startade jag denhär! :) för er som har travare födda år 2011! :) ni som har travare födda ett...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Görel
·
Avel Jag har ett litet welsh sto Sek B efter Glansevin Gadabout ue Coed coch targed som jag vill betäcka i vår. Hon är diplomsto med...
2
Svar
21
· Visningar
3 308
Senast: Calvaro
·
Avel har ett romanov sto.168 cm. Ädelt högrest sto med mycket gång,men galoppen är något markbunden. Hon har bra skritt och trav,härligt...
Svar
13
· Visningar
1 773
Senast: cirkus
·
Avel Hej har nyligen köpt en fjording och så idag kom jag på att han inte har någon ål längs ryggen :confused: Måste alla fjordingar ha det...
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: Habina
·
Avel Har haft i tankarna att jag ska betäcka mitt sto till våren. Egentligen inget sto jag skulle betäcka då hon inte har någon stam MEN hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 966
Senast: Fenestra
·
Avel Jag har ett ponny sto som e ett resultat utav en tjuvparning korsning ardenner, bruksnordis och shettis.:cry::o Ca 130 i mkh. Är en...
Svar
17
· Visningar
2 413
Avel Hur har det gått i år? Blev det som ni tänkt er, fina föl, lyckade betäckningar? Och vilka föl väntas till våren?:) Jag har fått tre...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
13 702
Senast: Cornelia
·
Avel Jag hör olika åsikter om föl och kraftfoder. En del säger att de inte fölen inte får äta kraftfoder p g a för hög proteinhalt, en del...
2
Svar
30
· Visningar
4 730
Senast: Raja
·
Avel Skulle ni våga ha dem ihop i hagen? Miniföl med en 1,5 årig "liten häst". Fölet, 7 mån, går med sin mamma i egen hage och åring med...
Svar
9
· Visningar
1 988
Senast: yennork
·
Avel Detta står att läsa under Hästnytt på Buke samt på Ridsport: "Avelsföreningen för Specialrashästar, ASHR, har blivit godkänt som...
Svar
12
· Visningar
1 777
Senast: Tiinis
·
Avel Någon mer som fått dokumentet och hunnit läsa in sig på förändringarna? Jag kan ge en liten kort sammanfattning (förutom det som mest...
Svar
10
· Visningar
1 710
Senast: Fenestra
·
Avel Läste i senaste Ridsport att det inte blir fler årgångar av Hingstkalendern. Jag kommer att sakna den ! :(
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Vivecan
·
Avel Jag satt och kollade på Blup på min hästs stam och blev lite fundersam. Från min hästs mormor och bakåt tillhör hon en stofamilj, men...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Marty
·
Avel Har ni använt någon av Chello-hingstarna någongång? Vad är era personliga åsikter om de? Vad passar de för ston (antar att III:an är det...
Svar
0
· Visningar
999
Avel Funderar på att betäcka mitt sto hon är ca 174cm i mkh, stor och väldigt fin exteriör. Hon är inte kvick i hoppningen, frambenen e...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: corzette
·
Avel Har en dansk holsteiner. Passet är vitt. Nu till det vad jag tycker är lite skumt. Mamman till min har bara en pappa i passet, en...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: Pam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter