Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Både i år och förra året så granskades fölen (och deras mödrar) till de nygodkända hingstarna extra för att göra en bedömning av hur de...
Svar
17
· Visningar
1 995
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Mitt sto har en parantes efter sitt namn (F.2) Vad betyder det? Har det med stofamiljen att göra?
Svar
14
· Visningar
3 656
Senast: kopparberg
·
Avel Funderar på att betäcka min 10 åriga nordisdam. Hon är musklad och fin och frisk, kry! pigg dam som inte visar på nåt sätt att hon är...
2
Svar
35
· Visningar
5 700
Senast: skogaliten
·
Avel Skulle vilja veta lite om det finns fler som har Levantos II avkommor. Hur dem är i temperament? Storlek och exteriör. Gärna bilder :)...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: Tikket
·
Avel Jag har ett mycket vackert, svart halvblodssto som har visat sig lämna mycket fina föl (trots att jag ännu inte tagit et rent...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 177
Senast: ameo
·
Avel Någon som har använt ET på sistone? I Sverige eller utomlands? Vad blev den ungefärliga kostnaden och framförallt, lyckades det? Har...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: MissFideli
·
Avel Jag undrar om det är någon som vet om shagya araber har lika många kotor (svans, länd) och revben som en vanlig arab. Eller har det som...
Svar
0
· Visningar
1 090
Senast: SSmilla
·
Avel funderar på att betäcka mitt sto till våren och sitter och kolla lite på hingstar. ha kollat lite på Luxus CML Charon mitt...
Svar
11
· Visningar
2 212
Senast: sorbisen
·
Avel Jag har nyligen köpt en Welsh Cob valack som 2007 importerades till Sverige från Derwen stuteriet i Wales. Han har pass i Welsh cob and...
Svar
5
· Visningar
1 525
Senast: humlans
·
Avel Undrar jag. Har nämligen en vän som vill göra det. Stoet är halvblod och högre än Connemarahingsten.
Svar
11
· Visningar
3 706
Senast: trassel
·
Avel Hej! Jag har fått hem en häst nu på prov, en 7 åring korsning Halvblod/Arab. Står som okänd i passet, och ägaren vet ej stammen på...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: gylle
·
Avel Hej, jag har ett sto med gröna papper och bra stam. Hon har haft ett föl. Och har börjat fundera på att betäcka henne med en annan ras...
Svar
16
· Visningar
2 904
Senast: Mabuse
·
Avel Har letat och letat efter någon tråd som man kan få liten fingervisning på vad unghästen kan tänkas sluta på. Vad har era hästar varit...
Svar
4
· Visningar
3 096
Senast: gylle
·
Avel hur vet man om en hingst e homozygot skäck eller lämnar 50/50 på sina avkommor? tacksam för svar
Svar
4
· Visningar
1 975
·
Avel Jag har spekulanter på mitt SWB föl som nu är sex månader. Jag har läst här tidigare om besiktning av föl och unghästar och vi är...
Svar
7
· Visningar
2 525
·
Avel Är det någon som har erfarenhet utav embryotransfer här i Sverige? Det känns som om det kommer mer och mer, även om det fortfarande är...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: Daisy
·
Avel Kan inte sluta fundera över varför mitt sto kastade sitt föl mellan 17 och 90 dygnet.... Hon sprutades ju igång, finns det nån statistik...
Svar
6
· Visningar
1 407
Senast: bigganl
·
Avel Jag har ett sto på 6 år. Hon går och längtar efter föl och brunstar riktigt ofta. Om jag inom snar framtid har eget stall vill jag ge...
Svar
15
· Visningar
1 882
Senast: Cornelia
·
Avel Funderingar till val av hingst till sto E: Cortez - Ceylon. Skall vara hopphingts men det skall finnas en del gångarter också. Stoet är...
2
Svar
24
· Visningar
2 903
Senast: shady
·
Avel Man ser ju ibland "flaxade" SWB. Vilket betyder att vissa hingstar bär genen. Nån som vet vilka? Bara en undran som dök upp :laugh:
2 3
Svar
51
· Visningar
8 198
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar