Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt Cortez stoet var inte dräktig....och eftersom att York(har seminerat med Master) inte skickar efter 1 aug fick jag på stående fot...
Svar
19
· Visningar
4 025
Avel Jag har ett kallblods travar sto som är efter lappello och hennes mamma är månkickan, stoet heter Månstrimma de går att kolla hela...
Svar
2
· Visningar
1 331
Senast: Zuzzi
·
Avel Jag är helt ny i det här.. Jag har ett fullblod som jag rider fälttävlan med. Det jag vill få fram är helst en bra fälttävlanshäst...
Svar
9
· Visningar
1 753
Senast: Dziwir xx
·
Avel Har ett svart KWPN sto (även med i ASVH) på 16 år. E.Haarlem - Voltaire - Furioso II o på mödernet wellington - nimmerdor - Inschallah x...
Svar
6
· Visningar
2 649
Senast: sassiball
·
M
Avel Hej, funderar starkt på Ludwigs Champion till mitt sto. Jag undrar om någon har erfarenhet av hans avkommor, framför allt vad gäller...
2
Svar
34
· Visningar
7 868
Senast: Aladdin
·
Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 203
Avel Hur har ni gjort när ni har avvant hästarna? Jag tänker mest på ute i hagarna. Jag har ett stoföl som är 7 månader nu och dom står...
Svar
7
· Visningar
1 563
Senast: Tagliabue
·
Avel Hej, vill veta mer om era erfarenheter av hingsten Crown Z. Vet att det finns en del avkommor i Sverige.
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: athena
·
Avel Jag får alldeles för ofta höra människor som drar paralleller mellan exteriör och hållbarhet. Det pratas också ofta om forskning som...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
19 348
Senast: ann80
·
J
Avel Har ett engelskt fullblod e. Raphane ue. Coniston Mill som jag vill betäcka med en dressyrhingst nästa år. Hon har idag en fin treåring...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Mariaauto
·
Avel Lite luddigt kanske :D Men jag gör en liten analys av mitt sto och på något sätt har jag fått för mig att jag vill ha in lite fullblod...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Görel
·
A
Avel Namnförslag?? Hej Har ett sto som heter Minerva efter Amiral som ska föla nu i vår. Hingsten som jag använt är Cohiba Någon som har...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
37 054
Senast: emlem
·
Avel Jag tittar runt bland hästannonser och har hittat flera fina hästar som har Weltmeyer i stammen, har någonstans hört att han nedärver...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Grazing
·
Avel Mitt älskade sto är 20 år och dräktig beräknad till 1/3-2013. Hon har haft fång men detta har inte visat sig på 2 år så efter veterinär...
Svar
12
· Visningar
2 811
Avel Är så nyfiken på alla bukefalister där ute som planerar betäcka/seminera sina ston denna säsong. Har ni lämnat iväg stoet än? När...
47 48 49
Svar
979
· Visningar
94 197
Senast: Görel
·
Avel Har nu en liten brun kille som jag tar hand om som det sägs att han är e: Partisan II men jag kan inte hitta något om detta? Är några...
Svar
10
· Visningar
2 674
Senast: tryde19
·
Avel Är era ston som vanligt under dräktigheten? Börjar tro att jag har en hingst, dock är hon på dygn 129 idag... Under ett vanligt år...
Svar
8
· Visningar
1 665
Senast: cikoria
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
Avel Vänder mig främst till er med vana att sälja eller köpa föl. Jag undrar hur man gör på bästa sätt rent praktiskt när man säljer ett föl...
Svar
4
· Visningar
2 717
Senast: maria_b
·
Avel Har ni kollat in årets hästar? Är alltid kul med spekulationer om vilka som blir de dyra och vilka som är favoriter:).
2
Svar
27
· Visningar
4 531
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V