Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det dags för en sån här tråd för våra bäbisar födda 2010 kanske? För att ha en måttstock att luta oss emot i gissningar om...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
25 166
Senast: Ottilia
·
Avel Vi har ett sto som vi behöver ta bort. Fölet är 3 månader nu och vi måste börja vänja av honom :( Tips på foder för en sådan liten skit...
Svar
12
· Visningar
3 373
Senast: athena
·
Avel Har idag särat mina 2 ston med föl... fölen är 1,5 år. Egentligen skulle dem särats på innan sommaren och gått med min kompis hästar...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: fallon
·
Avel Jag ska åka ner på avelschampionatet på Flyinge i oktober. Då det är en lång resa så åker jag tåg, och bor på hotell. Men det verkar...
Svar
12
· Visningar
1 803
Senast: lady_vip
·
Avel Sitter här och kollar... Nu är jag inte insatt i "halvblodsaveln" så därför har jag lite frågor! Det tycks som att gångartsfölen...
2
Svar
33
· Visningar
6 057
Avel Tänkte att vi kan sammanställa en klassisk lista vilken hingst man valt till sitt sto:). Gör som följer; Hingsten: Mitt sto e...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
17 262
Senast: Sandra78
·
Avel Vet ni någon sida man kan hitta hingstar på till betäckning nästa år ? :)
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: Görel
·
W
Avel Är det någon här som har erfarenhet av finska kallblod? Tycker det verkar vara en trevlig ras! All information man kan komma på om dem...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
26 925
Senast: Jonaz
·
S
Avel Halloj :) Är ny här samt väldigt grön gällande avel. Men nu har jag funderat tillräckligt länge utan att hitta något svar så nu hoppas...
Svar
5
· Visningar
1 875
Senast: Sabalas
·
H
Avel Har nyss köpt ett holländsk häst och börjat leta lite i hennes stam. Är det nån som vet vad följande förkortningar står för...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: hanne88
·
Avel hej! någon som vet ungefär hur lång tid dräktighetshormoner kan finnas kvar i kroppen och ge utslag på blodprov om hästen på något sätt...
Svar
8
· Visningar
3 334
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla bukare! Jag har en fråga... Det är så att jag har lånat ut mitt sto för avel. Nu säger hon som har min häst att hon vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 469
Senast: Karre
·
Avel Kanske finns svaret i någon av trådarna här, men för mycket att leta igenom...Mitt sto är (förhoppningvis) dräktig på snart 90 dygn. Ska...
Svar
5
· Visningar
3 131
Senast: Tussemaja
·
Avel Är det samma som för stora hästar? veterinär,mäta,visa för hand,ridas och löshoppas?
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 116
Senast: Evergreen
·
Avel Av nyfikenhet och intresse skapar jag denna tråd! (Har sökt efter en sådan tråd men ej funnit) Presentera era avelsston :)...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 002
Senast: Jealle
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 829
Avel Det finns ju hur många som helst, SWB, Holsteiner, Hannoveranare osv... När jag i min ungdom samlade på stamtavlor så var just...
Svar
10
· Visningar
3 123
Senast: valvis
·
Avel Jag har ett jättefint halvblodssto med bra stam som jag har tänkt låna ut till avel, då jag själv inte har råd att avla på henne, men nu...
Svar
17
· Visningar
2 541
Senast: Piraja
·
Avel Funderar över detta med mödernet och hur man definierar det hela, stofamiljer tror jag att jag har fått koll på med linjer som man kan...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Görel
·
B
Avel Hej, nu är de såhär att jag har tänkt att betäcka mitt criollo sto, kanske inte nu till våren men nästa och vill då ha tag i en Criollo...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka