Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har börjat fundera över att betäcka mitt sto till våren, och sitter och kollar lite på hingstar nu. Söker efter en stark hingst som...
Svar
14
· Visningar
2 397
  • Låst
Avel Passar bra att starta ny tråd när Annie ska byta liv snart :D Vi får väl se om hon går på släpet imorgon :p
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
146 520
Senast: Görel
·
Avel Någon som har erfarenhet av detta ? Jag funderar på att låna ut mitt fullt friska sto till någon avelsmänniska som kan/vill ta ett föl...
Svar
6
· Visningar
1 622
Senast: Masse
·
Avel (jag vet inte vart jag skulle lägga denna tråd) Jag läser på ASVHs sida men jag vet inte var projeketet helhetsgrepp unghäst tagit...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: ranunkel
·
Avel Om Novan fortfarande är dräktig så undrar jag hur jag ska tänka vad gäller vaccination mot abortvirus. Hästen står inhyrd och det finns...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: Shaggy
·
Avel Frågan är som tråden heter. När är det för sent? Vad tycker ni?
Svar
6
· Visningar
1 098
Avel När bildas en stofamilj? Görs det fortfarande? Vem avgör detta? Hur får de familjenummer? Jag har ett sto som tillhör stofamilj 36...
Svar
14
· Visningar
2 999
·
Avel Är lite sugen på att använda honnom till mitt ponnysto nästa år. Vad har ni för erfarenheter från avkommor till honom? Lämnar han stort...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: Calvaro
·
D
Avel Är ett halvblod från Polen, jag är nyfiken på vad han och hans avkommor har presterat. Har han några kända avkommor? När är han född odyl.?
Svar
8
· Visningar
1 251
·
Avel Jag undra om någon där ute som fått dräktigt med Casillius? Jag har tre ston som inte är dräktiga med honom!!:cry:
Svar
7
· Visningar
2 197
Senast: Ida_81
·
Avel Ja, hur definierar just ni en toppstam? Förstår att det är subjektivt men så där på ett ungefär? Funderade på detta eftersom en...
Svar
9
· Visningar
1 880
Senast: Victovie
·
Avel Är det någon här som har kunskap om denna ras eller kanske själv har en eller vet om de finns här i Sverige. Skillnader mellan denna...
2
Svar
30
· Visningar
13 145
Senast: mykla
·
V
Avel Är det någon som vet någonting om Dölehästen, undrar om det är någon i Sverige som äger eller föder upp? Jag såg denna ras på TV och...
Svar
3
· Visningar
2 245
Senast: mykla
·
Avel Funderar på att köpa mig ett föl och nu undrar jag....Skall man besiktiga ett föl (eller unghäst, som inte är inriden) och hur många...
Svar
7
· Visningar
1 428
Senast: Nellie313
·
Avel Efter ett par försök så har mitt sto äntligen blivit dräktig! :rofl: Hon kommer föla i augusti. (om det lilla stannar kvar och kommer...
Svar
10
· Visningar
1 542
Avel ha fått lite info om mitt stos mamma och undra nu fall någon här kan hjälpa mig . hon är en hannoveranare från tyskland . hon är...
Svar
4
· Visningar
1 004
·
Avel Någon som vet orsaker till att ett 12-årigt sto som fått fyra föl tidigare, plötsligt inte går att få dräktig? Sista fölet fick hon för...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: Raja
·
Avel Vilka åldersgränser sätter ni för att betäcka era ston? Har ni öht någon specifik ålder eller ser ni till individen?
Svar
8
· Visningar
1 677
·
G
Avel Hej allihopa! :) Jag har köpt en häst, hon har ett tyskt pass men i passet står det inte något om brännmärkningarna... Hon är...
Svar
14
· Visningar
5 674
Senast: Zuzzi
·
Avel ja som rubriken lyder... Vågar man betäcka med en hingst som e född tvilling?? Har hört nån stanns att hingstarna inte lämnar vidare...
Svar
9
· Visningar
1 922
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka