Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Det finns en bedömningspunkt som heter typ och för all del även en som kallas huvud hals och bål. Skiljer sig dessa punkter mellan hopp...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: cirkus
·
Avel Har precis fått avliva mitt shettissto och har nu alltså ett moderlöst föl på 4 veckor. Min fråga då jag inte har en aning inom...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 205
Senast: KesoNeso
·
Avel Hallå alla! Min första tråd här. Har försökt leta, men hittar inte svaret på min fråga bland tidigare diskussioner. Som jag har...
2
Svar
20
· Visningar
3 174
Senast: poloplayer
·
Avel Hej! Har varit och tittat på lite föl för ev köp. Ett av fölen (tre månader gammalt) hade foderränder på hovarna?? Kan det verkligen...
Svar
5
· Visningar
1 698
Senast: Ruskare
·
Avel Finns det några risker med att vaccinera de närmaste veckorna efter betäckning? (Då menar jag de vanliga vaccinationerna A:2 och stelkramp)
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: bigganl
·
Avel Hej! Nu hoppas jag Bukefalos flyttar detta inlägg om det blir på fel plats. Har ett fullblodssto som fick tvillingar (ultraljudat 3...
Svar
7
· Visningar
2 235
Avel Skulle vilja ha lite info om denna hingst, vad han har lämnat osv. Någon där ute? :)
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: Klippan
·
W
Avel Skulle gärna vilja veta lite om denna kille samt hans avkommor! Någon som hört talas om honom? Tack!
2
Svar
24
· Visningar
3 635
Senast: Cosmos_lover
·
T
Avel Min hingst har fått en avkomma registrerad efter sig utan att några papper eller tester har blivit gjorda, inga avgifter var betalda...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 740
Senast: tjejsomfunderar
·
Avel Ha ett hannoveranare sto och hennes mamma heter så innan sitt namn . Är det någon särskild stam eller vad är de ? Är det någon som...
Svar
3
· Visningar
3 060
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Vet inte om denna hamnar rätt, men ni som är här kan säkert en hel del:) Jag är i föl köpartankar, men vet inte vad som är...
Svar
1
· Visningar
1 726
Senast: Masse
·
Avel Som rubriken lyder? har ett sto på 85 cm som har haft 2 föl med 1 mini hingst å en liten vanlig shettis.. hur stor hingst vågar man ta...
Svar
9
· Visningar
1 426
Senast: ameo
·
  • Låst
Avel Svammeltråd om allt mellan himmel och jord gällande våra skottsårsföl!
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
252 382
Senast: Görel
·
U
Avel Hej, vi har nyss köpt en brännmärkt ponny som vi gärna vill spåra varifrån kommer ifrån. Vet någon om det finns någon hemsida där de...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: Kettil301
·
Y
Avel Jag har lite frågor kring att betäcka ett triangelmärkt sto som jag hoppas att någon kan svara på här. Det är såhär att jag hittat en...
Svar
13
· Visningar
3 084
Senast: indra82
·
C
Avel Mitt sto Chicolina (e.chicos boy) är nu dräktig, med Elleton e. Canturano. Jag vill ha ett häftigt namn som egentligen ska passa både...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: Chicolina
·
Avel Är det normalt med dräktiga ston som föltuggar och ''halvbrunstar'' mot andra ston? Min häst är hyfsat nyseminerad och än vet vi inte om...
Svar
16
· Visningar
2 777
Senast: pezon
·
Avel Funderar på att köpa en ponny som pga att ägaren inte registrarde hästpasset i tid (av lathet)på och därför inte kan använda rätt sto...
Svar
5
· Visningar
1 666
Senast: Karro333
·
S
Avel Hej allihopa! Jag har ett litet stoföl e. Cartier som är född den 30:e maj. När hon föddes var hon ett riktigt stort föl, men sedan...
Svar
2
· Visningar
1 237
Senast: CK
·
S
Avel Jag undrar om det är bra att låta ett sto och sitt föl få vara tillsammans (i både box och hage) trots att stoet inte låter fölet dia?
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka