Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hejsanhoppsan, nu är det så att min ridlärare har ett sto som fått ett föl. de var på fölvisning idag och såg på facebook att hon skrev...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: Görel
·
Avel Jag är nog blind men hittar inte info på ASVH. Hur gör man för skicka in för DNAtest? Har föl som kan ha två pappor (nej hon kan bara ha...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: Yttik
·
  • Låst
Avel Här har livet sin gilla gång, Nova äter och växer. Busar omkring i snön och lever hästliv :) Hon har börjat testa min sambo lite, vill...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
182 920
·
Avel Är det någon som har en häst efter Rodlease Dancing Gold RNF 132? Hur är era hästar till temperamentet? Hur stora är de? Jag köpte mitt...
Svar
1
· Visningar
1 847
Senast: elajna_
·
Avel Vid OS i Stockholm 1956 deltog många svenskfödda hästar. Jag behöver hjälp med stammarna på några av dem: Locarno f.46 val riden av...
2
Svar
38
· Visningar
6 194
Senast: Pazuzu
·
Avel När gör man första ultraljudet/kollen? Kan man göra det på 14-15 dygnet?
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Devils_Girl
·
Avel Hur ser ni på saken? När tycker ni det blir alltför sent på säsongen för att betäcka? Jag är inte sån att jag vill ha ett tidigt föl...
Svar
15
· Visningar
2 184
Senast: Iglatjarn
·
Avel Har några frågor ang höjning av stons avelsvärdebokstav som jag hoppas någon kan svara på. 1-poäng SWB-registrerad avkomma utan...
Svar
5
· Visningar
1 028
·
Avel Någon som har erfarenhet av båda dessa test? Vilket ska man välja för test vid 40 dygn.... Spontant känns det enklare med PregnaMare...
Svar
4
· Visningar
2 069
Senast: Empire
·
Avel Är det någon som vet hur det funkar med hingstar i Norge? Jag hittade en sida (Avlshest.no) där de har haft "Hingstekåring"...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: sussisus
·
Avel Jag blev väldigt förvånad när jag gick igenom föl som var till salu och hittade ett efter Chagall! Men det var inte vår Chagal utan en...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: AgentCarter
·
Avel Köpt av oljemiljardären som precis var inne på banan i London med många fel. En häst för OS 2016 kan jag tänka...
Svar
4
· Visningar
5 380
Senast: Mabuse
·
Avel Knepig rubrik, men jag vet inte hur jag annars ska formulera mig. Jag har ett sto (förstagångare) med ett 5 veckors föl vid sidan...
Svar
10
· Visningar
2 130
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Hej! Letar just nu hingst med naturlig betäckning då stoet är knepigt och ej visar brunst och jag verkligen vill få henne dräktig i år...
2
Svar
28
· Visningar
5 406
Senast: poloplayer
·
B
Avel Jag har en liten "olycka" hemma på 9 månader, jättebesviken när jag fick reda på att stoet var dräktigt. Tjuvbetäckt med en ung icke...
2
Svar
33
· Visningar
7 016
Avel Hur har ni/era veterinärer o hovslagare korrigerat föl som är tådansare/ballerinor/trakten på frambenen inte går i marken? Undrar då...
Svar
1
· Visningar
1 709
Senast: Tim
·
Avel Hej! Jag har letat runt lite efter liknande trådar men mina sökkunskaper sviker mig. Jag ska visa mitt två-åriga svenska varmblod på...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: dramatik
·
Avel Några tankar om stammen Quaterback-Rubenstein- Cartier?
Svar
5
· Visningar
1 410
Senast: fiskmos
·
F
Avel Jag har en fölis som visar lindriga symtom på fölsjuka,:cry: aningen halt och haft lite diarre. Han är 18 dagar idag. Jag har ringt dist...
Svar
9
· Visningar
2 765
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag hade en halvfodervärdshäst på ett stall där ägaren till ett 22-23årig arabsto betäckte henne, jag var bara halvfodervärd på hästen i...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka