Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Igår natt fölade mitt ena sto några dagar tidigt utan att ha satt mjölk och dog vid förlossningen. Ett av de andra stona tog genast till...
2
Svar
20
· Visningar
5 910
Senast: TwiggyM
·
Avel Brukar det vara så att de flesta stoföl födds senare på sässongen runt maj-juni,och att hingstfölen kommer tidigare?. Hur har det sätt...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Masse
·
Avel Vilket mått rekommenderas till fölbox? hästen(ponnyn) i fråga är 142 hög..
Svar
3
· Visningar
2 914
Senast: Yttik
·
L
Avel Mitt sto betäcktes 15 Juli förra året. Kan de va möjligt att hon är dräktig? Isf har hon gått 362 dagar idag..
Svar
18
· Visningar
1 952
Senast: Mariaauto
·
Avel Har ett 2-årssto som är anmäld till sommarpremiering, men gick omkull på en grusväg och skrapade upp båda framknäna. Ena knäet ganska...
Svar
4
· Visningar
1 669
Senast: lilith
·
Avel Är det någon som har erfarenhet av riktigt långhåriga föl? Mitt föl har väldigt tjock och lång päls - så tjock att hon inte kan vara...
Svar
5
· Visningar
2 144
Senast: wrangler
·
Avel Kan någon på ett enkelt och pedagogiskt sätt förklara vad det är man gör när man "sprutar igång" ett sto, vad som händer i stoets kropp...
2
Svar
22
· Visningar
9 259
Senast: Habina
·
Avel Jag blir tokig! Mitt sto har blivit inseminerat i två brunster men har inte blivit dräktig. Men nu vill hon inte brunsta längre, blivit...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: Claudia2
·
Avel Hej! Ställer en möjligen dum fråga men vill veta om det verkligen ska komma ut sperma ur stoet efter insemination.Inseminatören ska väl...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: hampus
·
Avel Hej! Ställer en möjligen dum fråga men vill gärna veta om det verkligen är så att det ska komma ut sperma från stoet efter...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: hampus
·
Avel Ska lämna min häst för betäckning imorgon och eftersom jag är heeelt ny på det så glömde jag fråga om jag skulle ha med mig något :p...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: X_tremless
·
V
Avel Nu måste jag få ställa ännu en dum fråga. Förlåt alla dumma frågor men ny i hästvärlden och försöker förstå vad allt handlar om. Har...
Svar
3
· Visningar
1 361
Senast: Görel
·
Avel Har alltid varit ett stort fan av Capitol och hans söner. Då i synnerhet Cassini. Nu har jag då köpt på mig en sexårig hingst e. Cassini...
Svar
1
· Visningar
873
Avel Hej! Jag skulle vilja veta varför man ultraljudar ett dräktigt sto vid just 45 och 90 dygn, har googlat lite, men hittar inte riktigt...
Svar
16
· Visningar
2 296
Avel Har ni märkt något att stona inte brunstar som de brukar. Är det vädret som ställer till det? Har hört andra som också väntar på...
2
Svar
38
· Visningar
3 139
Senast: wrangler
·
F
Avel Dum fråga från en "nordbagge":p Fikk föl i maj, la det inn i språngrulla. Så har jag inte hört nått efter det. Hur får jag pass til...
Svar
9
· Visningar
1 755
Senast: tabac
·
A
Avel Funderar på att betäcka mitt ridponnysto i vår, när hon fyller tre. Hon är en väldigt fin liten tjej, rör sig trevligt i alla gångarter...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: anna_a
·
Avel Pratade just med vet ang ett av mina stons senaste bakterieprov som visar på resistenta bakterier + streptokock... Vet satt i bilen...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 638
Senast: Cyllene
·
Avel Jag fick höra för ett tag sedan att en av veterinärerna på den station jag planerar att använda har ett förfarande som inte är i samma...
2
Svar
26
· Visningar
3 177
Senast: X_tremless
·
Avel Någon som har tips om hopphingst med BRA halsansättning som han nerärver och inte för lång rygg.
2
Svar
20
· Visningar
2 907
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar