Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som vet var det var för hingst? Allt jag vet är att han enligt tävlingslicensregistret ska vara morfar till Anna Hermann/Hiltons...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Paddington
·
Avel Jag har en åring här hemma vars pappa är Tinker och mamman troligtvis shettis/russ/ardenner. Mamman ca 120, pappan ca 135-140 har jag...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Mli
·
Avel Jag bestämde mig ju för att förhoppningsvis behålla min egna uppfödning, född i maj förra året. För första gången på jag vet inte när...
2
Svar
31
· Visningar
4 223
Senast: ameo
·
Avel Nu när man går o längtar efter nästa sommar då vi förhoppningsvis ska få en liten fölunge så slukar man allt det går att komma över om...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: lewellyn
·
Avel Jag har köpt ett KWPN sto och roade mig med att på Horsetelex.nl följa hennes stam bakåt i tiden. Och nånstans vid hennes mormorsmormors...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: Novali01
·
Avel Är det någon som vet en bra sida på internet där man kan söka på tyska hingstar och få fram information och bild på dem?
Svar
5
· Visningar
2 169
Senast: Mjuff
·
Avel Hjälp en novis: För och nackdelar med 90 dagars dräktighet eller levandeföl-avgift?
2
Svar
24
· Visningar
3 455
Senast: wrangler
·
Avel Ja, eller är det sent att betäcka om nu? Tycker det känns så "höstigt" redan...Och brunsterna blir ju inte "piggare" ju längre ut på...
2
Svar
22
· Visningar
3 307
Senast: pastejja
·
Avel Vad vet ni om den danske hingsten sonny boy?
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: pastejja
·
Avel Mitt kwpn sto är reg som VB och sen SP? Vad innebär detta? Får hon gröna papper i Asvh? Om jag avlar pÅ henne med typ svensk godkänd...
Svar
1
· Visningar
1 516
Senast: dobbis
·
Avel Jag har ett sto som troligtvis kommer att föla i natt, hon har läckt mjölk i tre dygn till och från. I onsdags visade refraktometern ett...
2
Svar
31
· Visningar
3 536
Senast: Nafayette
·
Avel Någon som har en sådan? Är verkligen nyfiken på hur ridbarhet och hanterbarheten är på dom:). Är också nyfiken på om han är kvar hos MJ?
2
Svar
27
· Visningar
8 817
Senast: Görel
·
K
Avel Jag skulle vilja få redan på lite fakta om Irish Draught hingsten Island king. Varit inne och kollat på olika sidor men hittar inget...
Svar
13
· Visningar
1 567
Senast: Bay
·
Avel Jag har ett connemara-sto, Asasara Dairinn, som är e: Coosheen Finbarr u: Norlunds Mama Mia. Hon hade föl hos uppfödaren i Danmark innan...
Svar
0
· Visningar
1 121
Avel Storlek? Har han använts i fullblodsaveln också (förutom RP)? Annan rolig info som jag inte kan googla mig till? Bilder?
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: Pemm
·
Avel Är det ens att tänka på? Stoet i fråga har Damino som pappa och fullblod som morfar, betäckning är egentligen mest en hypotetiskt fråga...
2
Svar
20
· Visningar
3 545
Senast: solwa
·
Avel Jag funderar på att börja rida mitt sto så smått i paddocken och ha fölet vid sidan om. Är det någon son gjort detta och brukar det vara...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Smuldaisy
·
Avel Jag har ett sto som idag är på dygn 336, juvren har varit klara några dagar och refraktometer värdet har legat mellan 29-31 senaste tre...
Svar
2
· Visningar
1 935
Senast: Raja
·
Avel Hoppas det är någon som kan hjälpa mig? Mitt sto var inne i onsdags på 18 dagars koll, och då visade det sig att hon hade resorberat...
Svar
6
· Visningar
1 503
Senast: ibiza
·
L
Avel Mitt 7 åriga sto har nyligen fått diagnosen kissing spines. Vi åkte ner med henne till strömsholm för hälteutredning, då vi har haft ut...
Svar
6
· Visningar
5 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar