Betäcka sent..

Sv: Betäcka sent..

**KL**
Har ni märkt skillnad på fölvisningsresultat och föl som fötts senare? Jag har nog inte gjort det när jag varit ute men däremot så har det dömts mycket utifrån vad man kan se idag och inte vad man tycker att domarna borde kunna se. Dagsformen är ju jätteviktig! Lite överbygd föling så blir det inte så bra, men hur tajmar ni det? Har ni koll på hur gammalt fölet kommer att vara när ni bokar vilken visning?

Jag hade ett sto som inte hade föl vid sidan men valde att vänta med att åka till stationen, vill helst ha föling i maj-juni när det är någerlunda varmt eftersom det är lite bekvämare än en föling om det finns risk för snö, riktig kyla etc.

Sv: Betäcka sent..

Ja men det är ju klart, men jag ska bli bättre på att försöka låta bli att åka i en växtfas. Själv har man ju sett fölet när det varit bättre i fas och det är lätt att bli besviken..

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka