Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel ... på ett sto jag känner. Hur skulle ni agera i en sån situation? Historien är att det genom en oväntad faktura från "fel" hingst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 230
Senast: Rosett
·
Avel Jag söker bra böcker som handlar om dräktighet och fölning. Vilka rekommenderar du och varför?
Svar
2
· Visningar
640
Senast: bigganl
·
Avel Mitt sto seminerades i våras med en hingst som står i Tyskland (TAI) Jag var jättenöjd med stationen på så sätt att dom var väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 374
Avel Spelar det någon roll vad stoet har för träns? Måste det vara engelsk nosgrimma.
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Masse
·
B
Avel Lite förtvivlad här... Har ett 13årigt sto (ganska grov och kraftig) som vi nu har konstaterat har kraftig hovbroskförbening. :cry...
Svar
12
· Visningar
2 676
Senast: Bruttan
·
Avel Tänkte åka och titta på fölvisningen i Älmhult imorgon men kan inte hitta tider m.m! Någon som vet var detta finns? Borde det inte...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: ranunkel
·
Avel Ny här och hoppas jag postar rätt! Vad är era funderingar kring elitfölauktionen som hålls i Flyinge? Jag har visat och även fått min...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: athena
·
Avel Hej hej, någon som har eller känner till någon avkomma efter Julio Mariner? Eller kanske vet något om honom.. Vore kul å veta :)
2
Svar
33
· Visningar
4 970
Senast: majjja
·
Avel Är det någon som vet något om denna hingst? Jag har själv en avkomma efter honom (UE: Argentan I) men min häst är också den enda...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Athletin
·
Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer...
2
Svar
30
· Visningar
4 228
Senast: theJohanna
·
  • Låst
Avel Nu tycker jag det är dax för en sån här tråd!! Är ju roligt att se allas bebis magar:d Kan ju börja med min tant som är beräknad till...
167 168 169
Svar
3 368
· Visningar
396 787
Senast: Görel
·
A
Avel Ja är det någon som vet något om denna hingst? Han förekommer i tredje led hos vårt sto, det är en ej kvalificerad hingst men som i...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Mabuse
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 267
Senast: anra
·
Avel Mitt sto har Kim Damsgård som morfar. Jag undrar om någon vet något om den här hingsten? Det är en dansk hingst.
Svar
8
· Visningar
1 531
Senast: sassiball
·
Avel Jag har ett sto som jag ville betäcka i år. Jag letade hingst och hittade en som jag tyckte skulle passa mitt sto. Jag kan tillägga att...
Svar
13
· Visningar
2 071
Senast: EmblaAsk
·
Avel Hej! Jag har ett shettissto på 16 år som jag har börjat fundera på att betäcka. Dock har jag ingen aning om hur det fungerar rent...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
29 501
Avel Hej! Skulle vilja visa min shettishingst på 4 år någon gång nu i höst, finns det några utställningar runt stockholm/norrtälje eller...
Svar
7
· Visningar
1 046
B
Avel Hallå! köpte nyligen ett shettis sto med föl. väl hemma så började hon jaga sitt föl, och bet lite i de. hon hade lagt öronen och va...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Miaa
·
I
Avel Någon som kan förklara från början? Jag kan INGENTING och fattar inte när jag läser på ASVH heller. Vilken summa ska jag betala in för...
2
Svar
39
· Visningar
5 530
Senast: Charlottee
·
Avel Hoppas ni kan lugna mig nu! Brukar dom ha detta när dom är dräktiga? Alltså jag fattar ju att hon kanske har flytnigar för att vaginan...
Svar
0
· Visningar
1 263
Senast: Ida_81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?