Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

Sv: Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

Men efter lite pepp ifrån Ameo blev det en tvärvändning, jag åkte på utställning och valde sedan en hingst som passade bättre istället för en som hade "rätt" färg.
Grattis till fölet!

Extra kul att jag fick dig att "tänka om"... :banana:

Alltså jag gör ett försök med en bild, men det är inte alltid jag lyckas så bilderna syns....

img_1100_206641672.jpg

Ingen bra bild heller för den är tagen med mobil på avstånd, men ändå.... :love:

Senast ändrad:

Tack!

Ja jag är jätteglad att du fick mig på andra tankar.

Ska du betäcka stoet igen?

Hej
Har missat din fråga tidigare. Jag hade inte tänkt att betäcka om i år, däremot var jag kanske lite sugen till nästa år. Men som du kanske sett i min andra tråd så förlorade jag stoet natten till igår, så det var ju iaf skönt att jag inte hade betäckt om henne.

Chickegirl: Vilken underbar liten sötnos. Grattis! :bump: Gick allt bra?

Åh nej så tråkigt! Beklagar :(

Mitt sto blev inte dräktig så nu är hon hos en annan hingst. Denna gång valde jag en hingst som jag tror passar henne mycket bättre! Så nu håller jag tummarna. Tar det sig inte i år så är det nog inte meningen att hon ska ha föl... :cry:

Vi betäckte två men ena stoet har förlorat sitt föl under vintern. Ett fint stoföl föddes, Kilskogens Mynta, fåtal timmar på bilden (född 2012.05.23).
120523_fol2_ludd.jpg

I år betäcks tre ston, ett med Kilskogens Gentzel och två med Almnäs Mahogny.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
T
Avel Ja, som rubriken lyder så funderar jag på att lägga ridningen på hyllan och skaffa mig ett avelssto och börja "avla". Jag har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Mabuse
·
E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Empooo
·
R
Avel Jag har börjat fundera på att ta ett föl på mitt sto, men är totalt nybörjare inom aveln. Jag skulle vilja ha tips och råd om ALLT...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025