Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

Sv: Betäcka shettis - tips, råd och synpunkter

Alla mina ston har börjat sätta juver, de är dock beräknade till början-mitten av maj

Mina två ston har med börjat sätta juver, halvblodet ska inte ha fören 14 maj! Men shettisen är beräknad till 10 april, men det är inte mycket juver där.

Ska på hinstpremiering imorrn ska bli väldigt spännande att se vad det är för snyggingar där! :love:

KL

Nu tycker jag det börjar bli dags för en uppdatering.

Hur har det gått? Det måste ju ha börjat titta ut lite sötnosar nu.

Kanske vi kan få se lite bilder också? :bump:

Här är det en månad kvar om man går efter betäckningsdatumen. Hoppas det kommer något tidigare.

Åh, nu måste du börja bli otålig då va?
Jag hade varit det iaf. :D

Ja det kan man säga! *haha* känns som om hon varit dräktig i evigheter nu! Hoppas verkligen inte hon får för sig att gå över flera veckor oxå för då skriker jag :D

Bilder på mina 3 finns i välkommen till världen tråden (tror den heter så iaf)
Lillefots Charm, Lillefots Didrik o Lillefots Pocahontas

Nu har jag läst hela tråden, gud så spännande!

Hur har det gått för dig? Är hon dräktig? (annars måste jag ha missat nått inlägg eller två)

Idag ska jag försöka hinna iväg till en kompis och plocka hallonblad. Har läst i hästägarens örtabok att de ska hjälpa till att stärka livmodern och även hjälpa med rensningen.
Annars är vi på banan med det mesta. Fölhagen fixad, övervakningskameran fixad, stall apoteket påfyllt och bra väder beställt :D
Kvar att fixa är halmen (som jag helt glömt bort innan jag pratade med en kompis igår :o)
Vet inte om jag sagt det men det lilla ska förhoppningsvis kunna föla ute.

Då har du nog missat inlägg nummer 140.

Tyvärr är hon inte dräktig, men vi provar igen. Har pratat med hingstägaren, så hon ska dit i månadsskiftet juni/juli igen.

Så jag håller tummarna på att det går bättre denna gången. :bump:

Under tiden får jag sitta och dregla över bilder på alla andras små sötnosar :love:

Haha. Då är du ju väl förberedd. Får man lov och fråga om man kan få veta vem du beställer bra väder av? Kan ju vara bra att veta! :D:rofl:

Jodå allt gick bra, Charm föddes 3v. för tidigt o hade dåliga sugreflexer så han fick inte i sig tillräckligt med råmjölk, men fick plasma o sen började han äta ordentligt. När Didrik föddes fanns inga tecken på att nått var på G, mamma Dirka hade promenerat ut ur hagen o fölade uppe i skogen, så jag hittade dom där på morgonen. Polgara lutade oss igen, var ute o tittade till henne kl 4, en napp halvtimme senare gick sambon ut o kollade då stog fölis redan upp

Vad skönt att det löste sig för alla.

De kan verkligen lura oss de små liven. :D

Jag betäckte 3hästar förra året, 2shetlandsston o ett fbl.

Fuxstoet Erina sålde jag dräktig o hon föla 5maj, en hingst e:Bäckens Helgon.
Mitt svarta sto Emma fölade här 31/5, hennes första föl, ett sto :) e:Bäckens Helgon.

fbl föla 2/6, 10dagar över tiden, ett snyggt hingstföl e:Herucles X(PRE)

länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Det närmar sig sakta men säkert! Sista hovslagningen innan fölningen är avklarad nu ska bara gräset under nedersta tråden i fölhagen trimmas! Ja sen är det ju fortfarande den där stackars halmen som saknas men det hoppas jag kunna fixa i veckan.
Annars är läget oförändrat 26 dagar kvar till beräknad fölning mjölken fortfarande som matolja nästan kan man nog säga. GAH jag vill ha fölbäbisen här NUUU!!!! :cry: :bump:

Vilka ska betäcka iår? Vad ska ni betäcka med?

Jag ska iår betäcka 3ston.

Shetlandsto 1: Emma (som föla iår) betäcks om med Helgon.
Shetlandsto 2: Winjette, e:Almnäs Etapp är på betäckning nu med smevallens Bonsai.

fbl: åker till en pre iår igen

Zandra fölade förra fredagen, stoföl e. Almnäs Tromb.
Hon betäcks om på fölbrunsten och ska släppas in till hingsten i kväll.
Cassis var också dräktig med Tromb, men kastade i vintras. :(
Hon betäcktes redan andra veckan i Maj.
Och båda två besöker Titol RS 241, som jag har hemma i år.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
T
Avel Ja, som rubriken lyder så funderar jag på att lägga ridningen på hyllan och skaffa mig ett avelssto och börja "avla". Jag har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Mabuse
·
E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Empooo
·
R
Avel Jag har börjat fundera på att ta ett föl på mitt sto, men är totalt nybörjare inom aveln. Jag skulle vilja ha tips och råd om ALLT...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025