Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad är en svensk häst? I en av ridsports specials tidningar så sa Carl Hester att svenska hästar inte är så svenska längre... Vad är...
Svar
3
· Visningar
840
Avel Söker information kring hingsten Calypso Ask...verkar vara svårt o hitta :(
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: Karoliten
·
Avel Hej, Hur tänker ni på äldre hingstar och äldre ston, enligt gammalt så säger man ju att hingsten i regel lämnar sämre ju äldre de blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 148
Senast: Verlin
·
P
Avel Har fått upp ögonen för den underbara rasen welsh cob, men undrar lite hur jag ska tänka när jag letar häst. Lägger det här på avel...
Svar
7
· Visningar
2 259
Avel Håller på att registrera mitt arabsto. Som är e. Etic (vilket matchade) och under Bilboza.Har skickat iväg blodtypning till SLU...
2
Svar
33
· Visningar
6 051
Senast: vallhund
·
Avel Sitter och försöker söka på en kompis KWPN men det tycks vara smått omöjligt. Vi är ute efter lite historia på hästen och hoppas få fram...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: Apollo 13
·
Avel Någon som vet, kan säga ungefär hur gammal Sir Donnerhall 2 är på denna film? Han ser väldigt stor ut, jag skulle vilja säga 3-4...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: Ruskare
·
Avel Hörde det på P3 straxt före kl 08, en genetiker som heter Leif intervjuades, resultaten publiceras idag. Samma gen verkar ligga bakom...
2
Svar
29
· Visningar
4 199
Senast: Seabaz
·
S
Avel Jag skulle görna vilja veta lite mer om fjord hingsten Solhems Nalle 127. Är det någon som vet något intressant om honom? :confused:
Svar
13
· Visningar
2 279
Senast: Soffeee
·
Avel Welshar har ju ofta höga strumpor, ibland bukfläck och ibland massor av stickelhår. Vad är det för anlag? Sabino? Nått annat? Samma...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Iglatjarn
·
Avel Har ni några åsikter om Favorit ask eller har ni nån avkomma efter honom? Vill gärna veta så mycket som möjligt då jag funderar på att...
Svar
1
· Visningar
1 459
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Undrar precis som rubriken låter! Någon som har avkomma/or efter Lux Z ? Hur är dom att hantera, rida , ja allt sånt man vill...
Svar
10
· Visningar
2 290
Senast: theJohanna
·
Avel Hej! Min nya -09 är efter veneur (indoctro) och morfar är odermus r. Hade vart så kul att höra från er som har en häst som är släkt...
Svar
4
· Visningar
2 560
Avel Hej.. Min elev har köpt en ny ponny med okänd härstamning med två brännmärk ningar. En uppe på halsen där det står 07 och en nere på...
2
Svar
20
· Visningar
2 978
Senast: Louise93
·
Avel Jag är ju nybörjare när det gäller avel, men det ser ju ut som om ASVH kämpar i rejäl motvind? Jag har ju också förstått att det är inte...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: kopparberg
·
Avel Mitt hingstföl är snart 4 veckor och hans mamma räcker inte som stimulans förstås. Jag har två shettisvalacker som de inte går...
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: Tagliabue
·
Avel Vad säger denna stammen er? Intressant? Kan tillföra något i vår avel (rent stamm mässigt nu alltså)? Temprament? Ridbarhet? Kapacitet?
Svar
1
· Visningar
831
Senast: fejko
·
Avel Hur bedömer man om en häst är ädel eller inte?
Svar
0
· Visningar
682
Senast: fejko
·
Avel Varm och kallblodiga travare har sin frysmärkning på halsen (oftast) Men finns det flera raser som man gör så på? I så fall vilka...
Svar
15
· Visningar
4 981
Senast: Halcyon
·
Avel har köpt en avkomma undan detta sto:http://www.blup.se/sv-SE/horses/159527-kayenne-f1-swb efter Magini...
Svar
13
· Visningar
1 882
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka