Sv: 09rna Dax för en ny tråd!
Med tanke på att hästar idag går sönder betydligt oftare än förr så är det väl inte konstigt att folk reagerar när det är åt fanders att pressa unga hästar så som många gör idag.
Och visst kan hästar gå på bete OCH stödutfodras om betet inte räcker.
Vi har inte en häst inne just nu, även tävlingshästarna går ute dygnet runt MED utfodring eftersom de inte går på bete.
Ser inte orsaken till att plocka hem unghästar vid denna tiden på året
Det är väl jätteskönt att du hittat en lösning som funkar för just din häst! Det är tråkigt med den otrevliga tonen vissa i den här tråden har. Man verkar tro att det bara finns ett sätt som är rätt och alla andra är idioter. Jag har lite samma problem som du, min faller ur på betet men nu försöker jag få upp honom i hull med kraftfoder. Planen från början att han skulle vara på bete fram till september men jag kommer nog behöva ta in honom tidigare tyvärr.
Med tanke på att hästar idag går sönder betydligt oftare än förr så är det väl inte konstigt att folk reagerar när det är åt fanders att pressa unga hästar så som många gör idag.
Och visst kan hästar gå på bete OCH stödutfodras om betet inte räcker.
Vi har inte en häst inne just nu, även tävlingshästarna går ute dygnet runt MED utfodring eftersom de inte går på bete.
Ser inte orsaken till att plocka hem unghästar vid denna tiden på året