Sv: Behöver få lite snabba svar - 4 veckors föl utan mamma
Tack, det känns skönt att få höra för det försöker jag verkligen.
Vet inte om vissa av kommentarerna i diskussionen är riktad till mig, men jag börjar känna mig lite påhoppad.
KL
Angående magsår så var det något de misstänkte och medicin är insatt. Jag hade varit i kontakt med veterinär (ej djursjukhuset) tidigare och frågat om att sätta in i förbyggande syfte, men de tyckte vi kunde avvakta iom att han var pigg och vi då hade fått tag i valacken som sällskap.
Kan också tillägga att han var precis som vanligt när han fick mjölk en och en halv timme tidigare .
Nej, han får inte fölpellets där utan de ger honom mjölkpellets blandat med mjölk, han äter nu som han ska av det plus att han tuggar i sig både hö och gräs.
Salvana?
Vet inte om jag misstolkade kommentaren, kanske jag gjorde men att vi åkte in med honom hade ingenting med att göra att vi inte kunde jobba dygnet runt, för det gjorde jag redan - sov i stallet till och med, trots att jag har stall hemma - utan det var framförallt för att han slutade att äta.
Visst, jag kunde ringt ut distriktaren istället, men med tanke på hur jag nyligen blev av med stoet (där vi började med att ta ut distriktaren) så kändes det för mig bättre att köra in, för jag känner det som att de har bättre resurser där.
Sedan huruvida det är rätt eller fel kan vi kanske diskutera i en annan tråd
I övrigt kan jag meddela att om de sista proverna som ska tas idag inte visar något konstigt, så ska vi hämta hem honom i eftermiddag
Texaz: Jo, nog passade jag på att vila, sov elva timmar första natten och då blev jag väckt, så jag kunde säkert sovit längre.......