V
Vidar
Är det någon som vet någonting om Dölehästen, undrar om det är någon i Sverige som äger eller föder upp? Jag såg denna ras på TV och föll direkt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finn.no, antagligen i norska facebookgrupper. Vet inte om de har någon annan hästsida än just finn, men där finns iaf en del. Letar du i Sverige så är det nordsvenskar du får kolla på.Försöker få liv i en gammal tråd. Jag är också intresserad av dölehästar. Någon som vet var man kan hitta dessa hästar till salu?
Jo jag var precis inne på den sidan. Tack för tipset. Inte ofta man ser någon tillsalu i sverige.Finn.no, antagligen i norska facebookgrupper. Vet inte om de har någon annan hästsida än just finn, men där finns iaf en del. Letar du i Sverige så är det nordsvenskar du får kolla på.
Nej, det är väl i princip importer då rasen är såpass mixad med nordsvensken att ett föl som föds här registreras som nordsvensk (om de visats ordentligt, iaf hingsten måste nog vara godkänd inom nordsvensken för att det ska gå. Även en dölehingst kan godkännas där). Jag har inte väldigt bra koll, du kan läsa mer om det på nordsvenska och dölehästens avelsplan.Jo jag var precis inne på den sidan. Tack för tipset. Inte ofta man ser någon tillsalu i sverige.