Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vi har en helt underbar avkomma till Sir Donnerhall II i stallet, född i år förstås. Men så gosig och lätthanterad :love::love: Hade jag...
Svar
0
· Visningar
1 366
Senast: MissFideli
·
Avel Cashmir blev jag väldigt glad för när jag såg honom på bruks, och stammen verkar fin i min värld. Jag har funderingar över hurdant...
2
Svar
20
· Visningar
3 713
Senast: Grandezza
·
Avel Jag och min dotter har precis köpt ett avelsto. Skulle vilja ha tips på lämpliga hingstar till henne. Hon är E.Cardento- Latus II. Har...
Svar
6
· Visningar
1 546
Senast: Monimaker
·
H
Avel Är det någon avelsmänniska som har stenkoll på Ashfield Festy? Jag hittar ingen information om honom förutom stamtavla och enstaka...
2
Svar
24
· Visningar
3 399
Senast: Seabaz
·
Avel Har ett sto som efter att ha varit dräktig och fölat har börjat bocka av sin ryttare. Innan hon betäcktes var hon snäll att rida. Någon...
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: Mitrolle
·
  • Låst
Avel Är det nån som har nån bild på nån avkomma efter Baltimore? Finns ett sto unghäst i vårt stall som är efter honom som ser ut att bli...
Svar
1
· Visningar
3 347
Senast: Görel
·
Avel hej ! Jag ska troligtvis betäcka mitt sto till våren född -91 som har två avkommor e. minotaurus. Hon är som en förminskad storhäst och...
Svar
5
· Visningar
1 577
Senast: Zuzzi
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 740
Senast: Yttik
·
  • Låst
Avel Jag tar mig friheten att starta en ny tråd om våra fina fölisar eftersom den gamla blev för lång :) Igår så lämnade jag CC i boxen...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
181 318
·
Avel Jag har tidigare avlat en del på halvblod men har ändrat inriktning till Islandshäst och har för avsikt att betäcka mitt 2-åriga sto som...
Svar
5
· Visningar
1 447
  • Låst
Avel Är fux dominant över brun tex? Hur är det med isabell och skimmel? Undrar Inelin :)
2
Svar
34
· Visningar
5 633
·
Avel nu har jag kollat halva google, och alla mojliga hemsidor.. så nu vänder jag mig till er! :p det verka inte finnas en enda ponny hingst...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: Iglatjarn
·
Avel Jag har, utan att lyckas (:o) försökt googla mig fram till vad de siffror som hästarna får i samband med avelsvärdering står för...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: cirkus
·
Avel Vet ej om jag lagt tråden rätt nu men men:confused: Vill bara höra era tankar om att betäcka ett fullblodssto med en cobhingst !
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: ameo
·
Avel SÅÅÅ, ni som är betydligt mer insatta än jag, vad är er spontana tanke om utsikterna för mitt stoföl? vill ha en lite mindre dam, med...
Svar
6
· Visningar
1 986
Senast: Wyssla
·
Avel Jag tänkte höra om någon har något matnyttigt att nämna om stoets härstamning. Hon är ur stostam (F.2) och är efter Partisan 655 ue...
Svar
10
· Visningar
2 107
Senast: Verlin
·
Avel Det är så här att jag letar efter en hingst som jag kan köpa, som jag sedan kan betäcka mina ston med. Jag har hittat en hingst som...
Svar
3
· Visningar
1 545
Senast: yennork
·
Avel Går i tankarna att köpa en påläggskalv för framtiden och börjar känna mer och mer att det vore roligt att verkligen börja från...
Svar
16
· Visningar
3 291
Senast: remmis
·
Avel Jag börjar blir orolig för att min ponny är dräktig. Egentligen känner jag mig ganska dum som tror det, för (vad jag vet) har hon aldrig...
Svar
10
· Visningar
1 842
Senast: Miaa
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka