Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hejan jag har ett sto som ska föla inom kort, dock är jag lite grön inom föling då det är mitt första sto som är dräktig! Dock är ju...
Svar
7
· Visningar
2 691
Avel Vad tycker ni om en avkomma med stammen e: Zephyr 829 ue: Rambo-Illusion-Niachos?
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Donnaline
·
Avel Hej Funderar på att betäcka mitt tinkersto med en frieserhingst,tror att det blir en bra kombination! :) Är det nån som har bilder...
Svar
11
· Visningar
11 718
Senast: mataii
·
Svar
0
· Visningar
640
Senast: fridshem
·
Avel Är det någon som har sätt Guido 985 IRL??? Eller har sätt några avkommer till Guido 985 ?? Vill gärna vet hur han rör sig, hur han...
2
Svar
37
· Visningar
8 958
Avel Under flera år nu har det aktivt avlats fram hästar som är i en "naturlig uppförsbacke". Tanken är väl att de då enket arbetar i rätt...
2
Svar
22
· Visningar
3 903
Avel Ja, vad tycker ni om detta: http://www.asvh.se/nyheter_behallare/information-ang-beslut-i-stamboksfragan Kort resumé av ovanstående...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 618
Senast: Gabby_Ossi
·
V
Avel Har läst massa trådar här på bukefalos ang denna hingst. Undrar lite över sperma kvaliten och spermaimportören. Är det någon här som har...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 739
Senast: elle12
·
Avel Hej, köpte för 1,5 år sedan ett russ sto f.01. Har av tidigare ägarna fått reda på att hon betäcktes första gången 07 o fick då ett...
Svar
18
· Visningar
2 846
Senast: cirkus
·
Avel Tailormades cross my heart, gärna mer info om honom, finns väldigt lite på nätet. Helena Torstensson ska matcha honom, men har inte sett...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: fridshem
·
Avel Jag fick en fölunge förra året, enligt uppgift hade hon blivit trampad på vid födseln och hade inte fått i sig tillräckligt med råmjölk...
Svar
10
· Visningar
2 713
Senast: Duplo
·
Avel Mitt sto är e: blue hors hertug ue: Midt west ibi light Jag har planer på att betäcka mitt sto och skulle gärna vilja ha lite tips och...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: KickiH
·
Avel Corlensky G är kastrerad och såld till USA så nu är jag på dåligt humör. Hade bestämt att betäcka min blivande 3-åring med honom. Har...
Svar
13
· Visningar
4 156
Senast: Grandezza
·
Avel Faustino 1244 :) Denna vackra "Hingst" (tyvärr valack nu pga pungbråck) är mitt Halvblodssto dräktig med! Finns det fler som har...
Svar
0
· Visningar
1 028
Senast: ViktoriaCM
·
Avel Nu menar jag inte foster- och fölförsäkring utan försäkring med tanke på komplikationer stoet kan råka ut för. Jag har mitt sto utlånad...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: Masse
·
Avel Varför kastrerades han utan avkommor?
2 3
Svar
48
· Visningar
6 422
Senast: kladruby
·
Avel Ja, vad är era erfarenheter? Man har ju hört att de ska bli lite speciella i hanteringen, kanske buffliga och så vidare. Men vad...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 877
Senast: Emsan
·
Avel Har de någon sida liknande blup där alla danska varmblod finns med? Vill kolla upp två hästar födda 1979 och 1981 som importerades...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Pazuzu
·
Avel Någon som ska dit, med häst eller som publik? Vad tycker ni om stammarna på de anmälda hingstarna (någon ni kan tänka er att använda)...
2
Svar
25
· Visningar
3 356
Senast: Flavor
·
Avel Vet någon vilken stam och ras säckhingsten Toscamoon har?:angel: Tacksam för svar!
2
Svar
32
· Visningar
6 168
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar