Guido 985!!!

Sv: Guido 985!!!

o med voltaire som pappa så är han ju extremt välstammad.

Jag hade valt honom om det inte vore för att mitt sto redan har voltaire nära.

Hej

Jag rider en 6 åring e: Guido 985 ue: King of Diamonds.
Stor härlig sak som nu 2007 debuterade 130. I år har vi mål att debutera 140.

Jag gillar denna typ av häst, då han fått galoppen och rörligheten efter Guido, men samtidigt stora, ståtliga och charmiga ifrån King of diamond.

Hej!

Jag har en fem-åring efter Guido-Nimmerdoor, egen uppfödning. Han har ett fantastiskt bra temperament och är otroligt go och kelen. Rör sig mycket bra i alla gångarterna och hoppar högt och med mycket bra teknik. Vi har inte hunnit med så mycket hoppning men det han gjort har han gjort bra. Han fattar fort om han gjort något misstag, han är även lättlärd i markarbetet och gör rena galoppombyten utan problem.

Han är närmare 170 cm, mamman är ca 165, och hans ben är mycket fina. En otroligt go häst som jag tyvärr måste sälja nu till våren någon gång. Det svårast blir att hitta en person som jag vill sälja till. Helst ska det vara till en som har honom hela livet och som tillsammans med honom utvecklas på tävlingsbanan.

Har för mig att han fick 45 p som föl och då stegrade och studsade han mest runt hela tiden.

Kan varmt rekommendera Guido, en cool häst.

*kl*

Sparkar igång en gammal tråd och puttar lite.

Funderar på att betäcka ena fullblodet med Guido i år och vill gärna se lite bilder på avkommor efter honom, särskilt de som är efter fullblodsmamma såklart men även andra.

Så, nu som uppgett att ni har avkommor efter honom, släng in lite bilder är ni snälla!

Jag har sett en avkomma, tre år då. Han var ganska liten, ganska försiktig av sig. Jag kände hans mamma och hon var inte någon liten, försiktig häst så jag vet inte var det kan komma ifrån. Tre-åringen lär hoppa bra, men jag har inte sett det själv.

Jag har precis köpt en 7åring efter guido. Hon är ca 170, fux, mkt trevlig modell med BRA benställning (ser att många klagat på den)
Hoppar mycket fint & har stooor galopp. Mamman är iofs elit-premierad så endel kanske kommer därifrån, men genom denna häst har jag i af bra erfarenheter av Guido. =)

Har en Guido- King of Diamond 5 år, fått mkt bra kritik på löshoppnings träningarna "hoppar riktigt bra" (ej visad pga vårt totala ointresse för 3 års test.) men träna måste man..
Han kommer går riktigt långt med rätt ryttare, Hoppar mkt bra, är stark, snäll och lätthanterlig.

Puttar upp denna gamla tråd då jag vill veta mer om hur era Guido-avkommor är!

Jag fick hem min nya häst igår, ett 5 årigt sto efter Guido - Calypso. Bara gått två tävlingar (på 1,10).
Riktig kanonhäst som är lugn, snäll, kelig, lättriden (trots åldern så är hon väldigt lugn), hoppar hur bra som helst, dock hoppar hon upp sig lite för mycket vissa gånger!
Rör sig väldigt trevligt och är helt orädd!
Hon är också helsyster med den Guido-avkomman som kom 2 i 4-årschampionatet (tror jag det var).

Vore jättekul och höra om era hästar:D

har fött upp en häst e.guido ue.marco mitras .Nu 6 år o 1.76.Lätt och trevlig häst att rid.Stor kapacitet hans minus har varit hans nerv.Mkt nerv o spöken i huvudet, men annars en trevlig individ som jag tror mognar med åldern o behöver tiden att hitta sig sj i sin stora kropp...

Fast kan inte en hel del av den nerven komma från Marco Mitras? Har ridit ett antal av hans avkommor och alla har haft mycket nerv även om det var hästar som jag tyckte om överlag.

/Camilla

Ärlig vet jag inte var nerverna kommer ifrån.Hans mor är coolugn o har sj haft med MM o göra o nån annan avk till han o de har varit lugna.Ibland vet man bara inte var det kommer ifrån....

Jag har en 1 åring e.Guido ue.Elmshorn och honom är jag super nöjd med. Bra psyke lätthanterlig och med korrekt benställning. Och dom på hingst stationen där han står har varit trevliga att ha och göra med.:)

Har ett sto e. Guido-Fullblod, som är super på alla sätt! Väldigt självsäker, men snäll. Hoppar som en katt, med väldigt bra teknik och är klok som tusan. Hon rör sig även 10 mässigt i alla gångarter.

här är hon 1 månad:
geisha.jpg

här är hon 11 Månader:
DSC00105.jpg

Här är hon 13 Månader:
DSC00124.jpg

Puttar upp tråden då jag gärna skulle vilja se avkommor efter guido och höra lite om dom.
Har en 7åring e:guido-cortez, funderar även på att köpa ett avelssto efter guido.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 792
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar