Sv: Konsekvenser av flaskuppfödning?
Ja vi får se, tänkt att hon ska komma till rätta här på nya stället innan jag bestämmer mig. Ingentliggen tycker jag inte hon är tillräckligt opålitlig/jobbig för att ta bort henne. Hon är en fungerande häst, snäll att rida ut på ensam eller i grupp, enkel på tävlibgsplatserna, snäll att klippa, sko, lasta. Hoppar i alla lägen och ställer upp för sin ryttare. Har ståt de senaste åren i inackoderingstall där olika människor tagit in och ut henne. Har jag kompisar som ska komma och rida så är det henne de får rida, hon skulle aldrig bocka eller stegra. Men det är alltid jag eller min hästskötare som gör iordning henne eftersom jag vet att hon kan bitas och slå med frambenen mot nya människor. Så om man jämför henne när jag köpte henne är hon en ängel nu, men det kommer aldrig bli en häst du kan gå in till och mysa i hagen/boxen eftersom hon gör som hästar gör när man släpper ihop dem i hagen, nosar, nafsar, slår med frambenen och ibland sparka. Frågan jag ställer mig är om jag orkar lägga tid och pengar på en medelmåtta?? Kapaciteten har hon men hon är lite bekväm av sig och har inte någon direkt vinnarskalle, utan kanske mer än 1.20-1.30 häst. Hade hon varit helt normal hade jag sålt henne.