09:ornas nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas nya tråd!

*kl

24B68838-DBED-4B07-91AF-EA339911B0B7-921-0000013C0F166A8A.jpg


Det är ungefär såhär vi umgås. Innan och efter jobbet i mörkret i hagen... Ska börja med markarbete så fort jag vet att 11:an accepterar att stå kvar i hagen själv.
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

KL

Nemen finns det en 09 tråd här också :D
Postar några bilder från häromdagen. Tanken var att ta bilder ute på ängen men det yr snöade ut och han bli mörkt :(

dsc_0074_50cdba41ddf2b33114002818.jpg

dsc_0106_50cdba9ee087c3502cdf7d69.jpg

dsc_0145_50cdbac3e087c3507a9ee61a.jpg

Tjoho här slår vi bakut. :angel:

dsc_0195_50cdbb0fddf2b3311400282b.jpg
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

TL.

Hur länge planerar ni att vila era blivande 4-åringar?
Och, hur ser planen ut för våren? Hur ofta rider ni, vad vill ni befästa och har ni några mål?
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Mina har redan fått sin vintrevila i samband med tappskor, vaccineringar och tandraspning så min plan är att men hoppe hästen: att hoppa in nu i vinter och att förhoppningsvis reda ut att gång nån pay and jump i jan-feb på låg höjd (typ 50 cm) och sen få en inplanerad vila efter det och sen förhoppningsvis komma ut på några "riktiga" tävlingar i vår/sommar. OM det vill sig riktigt väl så kanske han har kvalat på dessa tävlingar och då får vi planera sen efter det. Det är mest en dröm, inget jag kommer att rida strikt efter utan klarar han att kvala på sina premisser så göra han.

Dressyrnissen ska tillbaka till sin ägare efter vintern och kommer hållas igång fram tills dess och sen kommer han tillbaka i början av sommaren och då är siktet inställt på att göra kvaliten :)
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

*kl*

Satt upp idag på Juno för första gången efter nästan två månaders vila. Gick utmärkt och bjudningen är bättre. Våra problem är väl mest uppsittning då han inte vill stå still och är rätt bänglig och sen tvärtomproblemet att han bara VILL stå still när han tycker han har gjort tillräckligt (tex travat fyra varv:p). Kändes ändå som om det finns hopp för oss idag:).

Ett varv på snöig och mörk ridbana

547445_4579149608683_1367634209_n.jpg
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Å, jag är så lycklig över min lilla skrotta.
Var ute idag 3:e gången efter att hon haft ett par veckors tankelov. Vi kör lite lätt sidvärtes fram och tillbaka på vägen. Travar och saktar av, hon är mkt spänd pga kraftig vind men går fram jättebra utan tvekan (helt ensamma).
Galopperar där hon aldrig varit förr och gör galopp åt båda hållen från skritt utan problem.
Hon är så himla lättlärd så det är en fröjd att sitta på henne! Är ju inte mkt riden pga sin fraktur i tornutskotten i maj men det lilla vi gjort verkar sitta :love:

Ska lämna iväg henne för inhoppning när väglaget blir mer pålitigt och sen ska hon säljas om allt verkar bra. Är ju inte fullt så roligt men jag har ju ridhäst och hon kan hoppa så då ska fega jag inte sitta och stoppa henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 504
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 254
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 778
Senast: alazzi
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 594
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp