De la Gardie

Sv: De la Gardie

Jag har träffat Ragazzo flera gånger och han har ett mycket trevligt temperament även mitt i betäckningssäsong och högbrunstande ston framför näsan. Är väl bättre att man uttalar sig om man har egna erfarenheter istället för att sprida rykten? Om din bekant är den person jag redan varit i kontakt med så yttrade bägges "dåliga" temperament i att de inte gillar andra hingstar, men nu handlar inte tråden om varesig Ragazzo eller Akribori.
 
Sv: De la Gardie

Jag menade inget ila. Om du vet vem tjejen jag jobbade ihop med vet inte jag. Men hon bor i tyskland, är tyska. Jag menade att jag inte kom ihåg om det var Ragazzo eller De la Gardie. Jag blandar alltid ihop dem.

Men jag tror det var De la Gardie och såfall stod han på samma ställe som Akribori i Tyskland. Och informationen jag fick där var att Akribori var snäll och den andra var absolut inte snäll. Den var elak och då använder jag inte hennes ord, för elak var en snäll beskrivning.

Det jag vill komma till var om det var De la Gardie som stod där kan inte stället vara så hemskt när Akribori är snäll som ett lamm. Hänger ni med?

Tyvärr har jag inte fått tag i Barbara så jag kan inte svara på att det var rätt hingst! Men här finns rätt många som har koll på hingstarna från utlandet och då kanske någon annan kan svara på det?!
 
Sv: De la Gardie

har ett sto efter De La Gardie som är 3 år och ska visas på 3 års nu på fredag,är en helt underbar fröken som är snäll och god och lätt att handskas med. visade henne för de tyska domarna när de var här i sverige och fick omdömmet att det var en okomplicerad häst med stor kapacitet, en stor begåvning för de högre klasserna i hoppning. när jag träffade D L G så var det en helt underbar hingst som är helt trygg i sig själv och mycket trygg i all hantering och fin i visningen som var samtidigt som mina ston fattade tycke för honom direkt.
 
Sv: De la Gardie

Är det någon mer som har något att säga om De la gardie Några fölbilder kanske :d

Funderar på att betäcka med honom i år men vet inte om jag törs med hans rykte :crazy:
 
Sv: De la Gardie

Hej, min morfar har en 3-åring efter DLG. Hur fin som helst! Hon har superexteriör, jättefin gång (rörlig och superbalanserad). Det enda är att hon är lite stor (177). DLG ger ofta lite större avkommor och det gör stoet också så det vart lite stort!:-)

Men att DLG skulle ha dåligt temperament är inget som märks på Dellami iaf! Snällare häst kan man inte få tag i. Väldigt lätt att ha att göra med och superridbarhet redan nu som 3-åring.

Så jag kan verkligen rekommendera De la Gardie.
 
Sv: De la Gardie

Jag betäckte mittt sto med De la Gardie -01. Fölet blev fint, envis som tusan! Tyvärr fick den en skada då den var 5 dar gammal o blev utdömd, men jag behöll honom till han var ett år. Han hade ett himla humör och vilja det lilla fölet. Attackerade mig en gång i boxen. Men det kan ju ha berott på att han hade konstant ont, samt att mamman oxå hade ett himla humör. men han var snygg o se på fölisen! Döpte honom Dare Devil.
 
Sv: De la Gardie

Träffat DLG en gång, han gjorde inget positivt intryck då (humöret) men vacker är han ju. De avkommor jag har sett har varit fina. Bl a en ue Robin Z som blev väldigt fin exteriört och trevlig att hantera.
 
Sv: De la Gardie

Har själv en avkomma efter de la gardie ett underbart sto fux dessutom trors mbr pappa och svart mamma, hennes temeperament är underbart, går med på allt väldigt vänlig mot männskor och hästar, lugn och trygg i sig själv. Och med otrolig trav .. Förövrigt finns De La Gardie att se på segorpsgard.se ligger strax utanför linköping. Där finns även ett gäng avkommor.

Det är en trevlig hingst så som jag upplevt det. Kan varmt rekomendera honom.
 
Sv: De la Gardie

Har ett sto efter De la Garid född 05. Det är en otroligt trevlig och social häst, älskar människor. Hon är dock rätt skarp och har testat gränserna rejält. Oftast är hon följsam som en hund, men passar det inte så berättar hon det. Högt och tydligt... Nu är det iof länge sen hon försökte med några större protester!


Här är hon 2 år och 8 månader! Ganska stor... jag är 1,70...

697c59afb679e25d993eab82b0ba47fa.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: De la Gardie

Vi har en avkomma efter de la gardie här hemma. En ettårig hingst som är uppfödd av mig syster. Vi träffade även De la gardie innan betäckning. Då var han lätthanterlig och helt normal. Rörde sig lätt och trevligt i alla gångarter.

Aramis är en riktig goding. Han är väldigt snäll och vänlig men busig och lagom röjjig precis som vilken ettåring som helst. han tål precis all hantering och har alltid betett sig bra vid skoning och veterinärbesök. Tyvärr är han en otursunge som har råkat ut för en del olyckor och skador men idag är frisk.

Aramis är väldigt stor och alla som ser honom gapar över att han bara är ett år. Mamman är e:Anart-Ganesco och ett rejält sto.

Ett år på bilderna och ca:165mkh...
9-17.jpg


7-20.jpg
 
Sv: De la Gardie

Vi har en avkomma efter de la gardie här hemma. En ettårig hingst som är uppfödd av mig syster. Vi träffade även De la gardie innan betäckning. Då var han lätthanterlig och helt normal. Rörde sig lätt och trevligt i alla gångarter.


Ett år på bilderna och ca:165mkh...

7-20.jpg


Undrar vad eran hamnar på i storlek:crazy:! Väldigt snygg att titta på iaf!
 
Sv: De la Gardie

Jag fick en liten Svart Hingst med stjärn och snopp :love:
igår efter De la Gardie . Ska försöka ta kort idag .

Mvh Mia
 
Sv: De la Gardie

DSC02152.jpg


En 4 Dagar gammal De la Gardie -Patrice 719 bebis ..

Usch så svårt det är att få till bra bilder med min långsamma kamera !

Kommer fler när han står upp när de blir bra ;)

Mvh Mia
 
Sv: De la Gardie

Satt och bläddrade i hingstkatalogen från förra året lite och stannade upp på sidan 69, där står en hingst som jag sätt många gånger han bor ju i närheten av mig!! men igentligen inte brytt mig om... förstår ni hur jag menar?
Men idag fångade han min uppmärksamhet!!! De la Gardie 950!! Kan ni inte bärettta lite ni som tänker eller har betäckt med honom någon gång berätta hur ni tänkte, varför just De la Gardie? hur hur blev fölen? Har ju ett litet sto efter Eminent en riktigt liten smidig sak, hon är duktig på det mesta, lite mer luft i gång arterna hade inte skadat bara, tror ni att de skulle bli en bra liten matchning eller är jag ute cycklar? Köpte henne för några år sedan för att jag tänkte rida till henne och sälja henne lite dyrare än vad jag köpt henne för men som vanligt när jag börjar arbeta med en häst och lära känna den lite mer så får den stanna!! :love: nåja i alla fall De la Gardie är det någon som vill berätta så vore det såååå bra!!! Kram Josefina & babyn så klart :love:

Har läst denna länk och har också som nedre person ,personlig erfarenhet av DLG, tyvärr kan jag ej hålla med om och ursäkta hans temprament, han högg folk hejvilt, och sparkades , mycket möjligt att han gjorde det pga vart han bodde osv men det finns ju många fler hingstar som bodde på samma plats som ej betedde sig på detta vis, man kan ju undra varför han såldes?!?
Men, men det bästa man kan göra är ju att titta på hans avkommor, framgång eller utebliven sådan osv. det är det enda rätta att göra, personligen tycker jag att det är en mycket medioker häst med ytterst dåligt temprament, men det betyder inte att han nedärver det.men man måste ju även tänka på att mödrarna nedärver minst 50% så jag skulle inte råda att använda honom på ett redan skarpt sto...
Lycka till med Hingstval, det finns mycket att välja mellan och nuförtiden behöver de inte stå granngårds:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: De la Gardie

Så himla kul med en De la Gardie-Anart!! :) :) :) Mitt sto är e. Elfenspuk - Anart och är betäckt med De la Gardie, hon beräknas föla någon vecka in i maj!
 
Sv: De la Gardie

I februari 2009 köpte jag mitt sto f. 2004. (1.66 mankhöjd)
Då hade hon gått med föl (efter Akribori) året innan och därför inte
blivit riden. Efter två provridningar som ändå inte hade gått så himla bra pga. att hon inte blivit riden på lång tid, var mitt hjärta helt sålt och hon var tvungen att följa med mig hem. :love:

MonIce är en väldigt bestämd flicka, och spelar lite "smådum" ibland och låtsas att hon inte förstår vad jag ber om. Det kan vara en så enkel sak som att stiga lite åt sidan i stallgången för att jag ska få plats. Men även när jag ska lasta in henne i transporten. Hon går in hur lätt som helst, men sen vägrar hon flytta sista bakhoven från rampen. Men hon är absolut inte elak.

Hon är kopparröd och har ett glosöga på vänster sida, mycket bred bläs vilket fick ägarna innan att tro att det blivit fel vid betäckning och att Pentagon 925 var pappa istället för de la Gardie, men efter DNA prov visade det sig att De la Gardie var pappa precis så som det skulle vara.

xe0cvd.jpg


2dlpv5w.jpg
 
Sv: De la Gardie

Hej! Har själv ett sto efter anart och vill gärna se bilder på andra efter de la gardie- anart. Gärna i vuxen ålder. Mvh Jenny
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 780
Senast: Crossline
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 549
Hästvård Nu kära bukefalister, nu vill jag att ni berättar om ni hört eller varit med om något liknande.. Jag skulle idag rida mitt 18åriga...
Svar
17
· Visningar
2 286
Senast: Kellie
·
Hästhantering Har ett kallblod som är jättesnäll, lyssnar bra, följer min minsta vink, gör som man ber honom om i allting FÖRUTOM i hagen. Varje...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp