Sv: Skäck på storhäst=styggelse?
Googlade lite och då stod det att uppfödare var CH, Kopparberg iaf
Googlade lite och då stod det att uppfödare var CH, Kopparberg iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Det är nog en styggelse, Ace of Heart blev inte godkänd.
Och jag kan inte se någon bra anledning till att han inte gick igenom.
Vågar knappt skriva det här(you know what I meen) men jag håller med till fullo!
Jag kan svara, hon är ett rent avelssto, eller var i alla fall innan hon såldes, har ju haft ett sto själv frän samma uppfödare
Håller med ancan och ameo i den här frågan.
Blev också possitivt överaskad av AOH men tycker verkligen inte att han var en avelshingst! Det jag tror att han föll på förrutom sin svaga exteriör var att han verkade hoppa på sitt absoluta max, han gick hela tiden i ett ngt övertempo. Men han verkade ju mkt trevlig att rida oc ha ett gott hopphuvud och hjärta!
Däremot förde vi diskussionen på läktaren att "Hoppas att de godkänner honom så att skäckavlarna kan få en hingst med gröna papper, så det slutar "gnällas"! (risk för lynchning)
Säger som ancan: Välkommer tillbaka när han har prestationer i svår klass!!
Jag tror att mediåkra hingstar kommer alltid fram. De som senare visar dig ha ungefär samma eller "lägre" max än ACH godkännes ju seom 4 eller 5 åringar. Då kan man ju inte egentligen inte veta alls om det stora scoopet på 110-120 hinder räcker även till svår klass. Även om det ser bra ut just då.
Generellt tycker jag att vi borde godkänna alla hingstar per automatik som är godkända i ett förbund som är godkänt av ASVH. MEN då får vi också leva med halvdåliga hingstar från andra förbund. Vi får hoppas att stoägarna är smarta nog att INTE använda dem..
Vem är uppfödare till Lord Calvert?
Har han fler framgångsrika syskon?
Bruksprovet är inte ett lotteri.
Däremot är det lotteri att godkänna unga hingstar - det finns ju skäckhingstar godkända i andra förbund som är lika undermåliga eller sämre än tex ACH.
Om ditt föl inte blir en skäck, vad gör då då ?
Jag *VET* att våra hingstar inte automatiskt blir godkända i andra förbund, men det har inte med saken att göra.
.