Ponnyhingst till appaloosakorsning.

Sv: Ponnyhingst till appaloosakorsning.

Nu är det fasiken snart dags att bestämma sig och tror ni att jag har gjort det? Nej :confused:

Trodde jag hade hittat en hingst men den hade felaktig mankhöjd så jag har nog backat ur. Har mailat en kvinna som jag tidigare haft kontakt med och hoppas att den mankhöjden stämmer.

Annars har jag funderingar på en hingst som står i samma län som mig. Men om någon vill komma med några andra tips som inte redan kommit upp så är det dags för det nu :D

Velar fortfarande om jag ska ta en Cponny eller Dponny hingst.. :grin:
 
Sv: Ponnyhingst till appaloosakorsning.

Om jag hade varit du så hade jag valt en hingst som ligger runt 138-142 cm i mankhöjd. Jag är förtjust i Dimmans Eros, som tidigare nämnts i tråden. Trevlig ponny med bra stam och som är duktig i både hoppning och fälttävlan. Dessutom gillar jag hans färg :D (Har själv två gulbruna, dock av annan ras.)

Inte för att det alltid hjälper dock. Jag har tre generationer connemara i stallet.
Sto 1, 21 år gammal, slutmätt 144,5 cm i mkh men är troligen något större.
Sto 2, 8 år gammal, slutmätt 143 cm. (Pappan 138 cm)
Hingst 1, 3 år gammal, stationsmätt 133 cm. (Pappan 142 cm)
Alla andra ponnyer blir större och större och mina blir bara mindre och mindre :p
 
Sv: Ponnyhingst till appaloosakorsning.

Såhär tänker jag..

Jag vill inte ha någon som har stora led bakom sig eftersom jag inte riktigt vet vad som ligger bakom min. Och då resonerar jag så här, är hingsten Dponny och har inga stora bakom sig känns det tryggare. ELLER om hingsten är C-ponny och har stora bakom sig, då skulle jag överväga det. Men har inte hittat någon bra än.

Sen vet jag att detta är ett lotteri men så här tänker jag just nu. Eftersom jag har uppgifter om min ponnys ev pappa och den ska vara 147cm hög så vågar jag inte ta en stor Dponny.
 

Liknande trådar

Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer...
2
Svar
30
· Visningar
4 186
Senast: theJohanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp