Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Vart läser ni nyheter? Eller ser ni på TV? Eller följer ni inte nyheterna alls?
2
Svar
21
· Visningar
1 769
Senast: Cha9
·
Skola & Jobb Jag är fortfarande lite vilse i mitt val av plugg och ”ny karriär”. Socionomexamen (med påbyggnad) verkar på pappret ge ganska breda...
Svar
11
· Visningar
1 862
Senast: Exile
·
Samhälle Då är en av resebranschens största konkurser ett faktum. Thomas Cook lämnar in handduken utan att ha någon handduk kvar. I fallet drar...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 891
Senast: Lobelia
·
IT & mobiler Jag behöver en ny digitalbox, vår dog för två år sedan och jag börjar sakna TV... Vi har ingen smart TV, och jag vill bara ha...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: Stinaelin
·
Samhälle Har hamnat i en för mig konstig situation och om någon har lite input att komma med hade det varit tacksamt. Jag har alltså fått ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 504
Senast: Leoni
·
Hemmet Jag har misslyckats med min målning av ytterdörren, färgen har runnit på ett par ställen och jag tycker det ser förjävligt illa ut...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag fick en NPF-diagnos i början av högstadiet. Jag har sedan klarat mig hyfsat genom livet, med samhällets mått mätt. Då jag har fixat...
2
Svar
22
· Visningar
2 360
Senast: Lillefrun
·
Skola & Jobb Är så extremt frustrerad. Jag fick meddelande från HR om att jag skulle sjukanmäla mig för en vecka i somras, trots att jag jobbat då...
2
Svar
37
· Visningar
6 061
Senast: Hoarfrost
·
Kultur Som vanligt när jag åker tunnelbana så har jag hörlurar, och som vanligt en av Spotifys för mig föreslagna spellistor. Plötsligt dyker...
Svar
1
· Visningar
747
Hemmet Som kanske anas redan vid rubriken så dricker jag inte kaffe. Däremot så har jag kaffedrickande besökare då och då och äger därför både...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Nyss hemkommen från malmöfestivalen och fortfarande lyrisk över smaken. Rätten fick full pott av den lokala matkritikerguden och jag var...
Svar
16
· Visningar
2 731
Senast: Sassy
·
Hemmet Är det någon som testat? Får upp reklam för tygdukar med bivax och kokosfett på som ska kunna ersätta gladpack. Vore ju trevligt, är...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: Angua
·
Skola & Jobb Blir snurrig i huvudet av siffror men måste försöka skriva på ett begripligt sätt i en skoluppgift. Uppgiften är självvald så hjälpen...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: MM
·
Fritid Jag har inte haft diskmaskin så länge, så har dålig koll... Min maskin samlar på klet runt och på avloppet, det blir som en gegga som...
Svar
18
· Visningar
4 241
Senast: Riru
·
S
Skola & Jobb Jag har en överenskommelse med chefen på jobbet att jag ska jobba 80% och vara tjänstledig en dag i veckan hela hösten. Nu säger chefen...
2
Svar
35
· Visningar
5 771
Senast: Mineur
·
  • Låst
Samhälle Vad anser ni, hur illa är den? Jag vet ganska lite om Trudeau som politiker, men förstår såklart varför detta slår väldigt hårt mot...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
21 342
Senast: Tassetass
·
Kropp & Själ Halloj, Jag blev sjukskriven direkt efter gymnasiet och fick sen med tiden aktivitetsersättning. När jag fyllde 30 år så fick man ju...
Svar
11
· Visningar
2 649
Senast: Lillefrun
·
R
Samhälle Ni som är feminister, hur ser ni på kritik som lyfts mot hur feminism utvecklas eller ser ut? Jag har gått och klurat på det här ett...
17 18 19
Svar
374
· Visningar
24 220
Senast: Ciccio
·
Kropp & Själ Med en liten smygping till buke-ortopederna ;) Dotterns häst snubblade så hon trillade av idag och lyckades tydligen landa olyckligt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 241
Senast: ameo
·
Hemmet Jag har köpt en lägenhet och i köket är det en vägg av natursten. Tyvärr har ingen tänkt på att sätta ett stänkskydd bakom spishällen...
Svar
2
· Visningar
1 271
Senast: Lovise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp