Jag tycker att kritik av feministers hållning är bra. Begreppet får inte bli hur urvattnat som helst, man ska inte kunna kalla sig feminist och komma undan med vad som helst. Att EBT kallar sig feminist, med det partiprogrammet, betraktar jag som ett skämt.Det hänger väl ihop? I mitt tycke är konstruktiv kritik bra just för att utveckla och bedriva feminismen. Kritik som främst går ut på att klanka ner på andra kvinnor ser jag dock ingen större poäng i.
Nu är jag old school igen men bråket vid grundandet av Fi. Ebba Witt Brattström rök ihop med Tiina Rosenberg som sagt att kärnfamiljen är ett antifeministiskt projekt. Jag minns att jag var helt förvånad över att en feminist kunde bli så förbannad över det, inte minst för att det är sant. Det finns inte mycket i kärnfamiljen som främjar jämställdhet, den får man jobba stenhårt för om man vill uppnå den.
Och jag tittade på en av instafeministerna häromdagen, hade inte hört talas om henne när hon rekommenderades i tråden. Och hon hade säkert mycket bra att säga men så kom det ”ett samarbete” med Ellos. Och det tycker jag är crap. Att skapa sig en feministisk profil och sen sälja sig till reklam för att få gratisgrejer är för dåligt. Det måste man få kritisera.