Men staten är ju tolerant. Ett hotell är ju en privat näringsidkare, man är inte tvungen att ta emot alla bokningar lika lite som man är tvungen att sälja en häst man har till salu till vilken köpare som helst.Läste igenom TS lite mer noggrant och kan nog hända att jag pratade lite mer meta än vad som syftades, my bad
Och jag håller med dig om att det är problematiskt men jag tycker inte heller det är en lätt sak att lösa. Som sagt vissa frågor är lätta men allt eftersom man börjar stämpla en åsikt som "intolerant" så sänker man ju också ribban för vad som är okej, och vips så har vi åsiktsreglering. Samhället, alltså staten, ska vara tolerant. Enskilda individer behöver inte vara det.
Jag tror mer på att bemöta och motverka sådant man anser vara felaktigt och jag tror också det har större effekt. Vad det gäller just SD så finns det ju inga som är så valarbetare åt dem som typ hotell som avbokar dem osv. Oavsett vilken åsikt en människa sympatiserar med, framförallt om denne upplever att denne inte blir hörd (och DS är ett missnöjesparti) så förstärks den känslan bara genom att bli utestängd. Ju mer SD trycks ut och "diskrimineras" från samtal, desto mer växer de. Men det är ju egentligen en annan diskussion
Det har inget med yttrandefrihet att göra, utan att företag är fria att välja vilka de vill sälja till.