Det är lite därför jag inte gillar så kallade motdemonstrationer. Det känns som att det lätt blir hetsigt och att våld kan uppstå, och sådant kan ju regleras, vänta på din tur typ. Men det gäller ju åt båda hållen. Ärligt känns det svårt att reglera på ett helt säkert sätt. Demonstrationer genom tiderna har ju varit mer eller mindre blodiga vid flera tillfällen, och då är det inte alltid några muppar i stil med NMR som så att säga startat det utan jag tror det är en risk som finns i allmänhet när stora grupper har delade meningar och är samlade på samma ställe och på dåligt humör.
En anledning till att det är så sjukt mycket poliser när just NMR är igång och man kan få intrycket av att de är extra skyddade är just för att det är en väldigt sårbar situation där folk riskerar att råka illa ut om det eskalerar, vilket det väldigt lätt kan göra och då snabbt bli ohanterbart.
I min värld ska en officiell demonstration också vara riktad mot staten (jag vet inte hur reglerna här ser ut). Det är alltså inte okej att i allmänhet protestera mot landets förfall och det är bögarnas fel utan demonstrationen ska riktas mot styret, inte andra medborgare.