Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Har ni några bra tips på lite spännande podcaster som är lika P3 dokumentär? Förutom ljudböcker då. :D Svenska eller engelska spelar...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: doppler
·
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
6 161
Senast: AraSlei
·
Juridik & Ekonomi Min granne har råkat ut för sjukdom och i samband med det har en större vattenläcka ignorerats i ett par dygn. Taket i badrummet och...
Svar
6
· Visningar
2 587
Senast: Acto
·
Kultur Är det helt omöjligt att få tag på i Sverige? Då menar jag främst från appar eller streamade tjänster, eller bibliotek. Jag har sökt...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Stinaelin
·
Kläder & Bli fin (Mycket viktig tråd!!!!) Jag har nu accepterat det faktum att mitt numera långa hår inte bara är en fas jag går igenom, utan det verkar... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 553
Senast: Krystalline
·
Kropp & Själ Har ätit ecitalopram i ca 10 år. Började med att jag varje höst mådde mycket sämre iom mörkret - trötthet, oförklarig värk i hela...
Svar
7
· Visningar
1 551
Senast: Lindon
·
Skola & Jobb Jag jobbar mestadels utomhus, i ”hantverksbyxor”, och har aldrig hittat några bekväma. För tio år sedan, före två barn och för ett antal...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Fibusen
·
Relationer Min granne (en äldre ensamstående man och jag är en ensamstående betydligt kvinna, vilket i och för sig inte har med saken att göra men... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 387
Hemmet Går det rädda på något sätt? Flera av luckorna ser ut såhär. Det ser inte så kul ut förstås.. Köket renoverades någon gång på... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 153
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Det här är en svår fråga. De som jobbar obekvämt tid inom djursjukvården har det tufft. Fler och fler väljer arbetsplatser där de inte... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
9 846
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag undviker att gå till läkare så jag börjar med internet. 60 år fyllda och jag blir bara stelare. Att kravla mig ur sängen på morgonen...
Svar
18
· Visningar
1 373
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Är det någon här som orkat och lyckats sätta sig in i vilka regler som gäller om man skulle få för sig att börja sälja lite mer än...
Svar
13
· Visningar
2 264
Senast: Unafraid
·
Mat Jag tyckte inte det här passade riktigt i vare sig mattråden eller odlingstråden så jag gör en ny tråd. Vad kan man göra på vilda... 2
Svar
21
· Visningar
1 681
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Är det fler än jag som inte tål värme?? Idag är det 23 i skuggan och jag lider 🥴 Håller mig mest inomhus och inväntar svalkan till kvällen 😍 2 3
Svar
40
· Visningar
1 817
Skola & Jobb Jag är sjukskriven på deltid, jobbar 75 % just nu pga en utmattning jag fick förra året. Tanken är att jag ska kunna jobba heltid igen i...
Svar
8
· Visningar
1 722
Senast: Dorinda
·
Relationer Jag Niade mina ända till 20-årsåldern. Fast det var nog mest för att jag menade ni i plural, vet inte riktigt. Eller så sa jag ”Mamma”... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
5 484
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Nu ställer jag nog en oerhört dum fråga säkert, men min hjärna är så trött så jag kan inte ta in googlesvaren. Jag har ett saldo på...
Svar
11
· Visningar
2 750
Senast: Badger
·
Fritid Igår tog vi en hundpromenad på Solvallas träningsbana och jag kände sorg över att inte få sitta i kön, vara med på inspringet, inte... 2
Svar
32
· Visningar
1 711
Senast: Petronilla
·
Kropp & Själ Jag skulle behöva en sollotion som inte innehåller läskiga kemikalier men vet inte var jag ska få tag på det. För några år sedan köpte...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Linn-Nora
·
Tjatter Åh, vad irriterad jag blir på folk som bara kliver in genom dörren till mitt hem. Hatar det och vill inte ha in folk oinbjudna. Och jag... 23 24 25
Svar
492
· Visningar
26 064
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025