Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Är det någon här som har erfarenhet av att förhandla in kompetensutveckling i sin tjänst? Jag är i en fas där jag struntar lite i...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
2 090
Senast: Hermelin
·
Tjatter Det känns som att jag ringt runt till halva Karolinska Huddinge utan att få rätsida på detta så nu vänder jag mig till er. Jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 430
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Nu blir jag alltmer säker på att jag inte kan dejta någon som bor i kollektiv eller som inneboende, eller ens som hyr ut ett rum😅 Jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 035
Senast: iNTOHiMO
·
Skola & Jobb Kan man skriva c-uppsats utan att tillhöra/läsa något program? Aldrig hört om att någon gjort så innan därav frågan.
Svar
17
· Visningar
1 687
Hemmet I vår stuga har vi ett "slätt" (man ser svaga ränder på sina ställen under färgen) vitt innertak i vardagsrummet, dvs inga synliga...
2
Svar
36
· Visningar
2 642
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Jag har en böld på ryggen och det är fortfarande oklart om den tänker gå tillbaka eller spricka. Hur som helst är jag på vc dagligen och...
Svar
8
· Visningar
720
Senast: startpompe
·
Mat Jag känner mig så himla less på all frukost och vill ha ngt nytt. Bombardera mig gärna med tips! Jag äter det mesta. Även om jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 316
Senast: 95johsv
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 783
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Det finns ju appar och liknande som man kan använda för att se hur solen rör sig på en bestämd plats, t.ex. på hustomten. Om jag bor i...
Svar
1
· Visningar
291
Samhälle Vaccinet mot coviden är här, och vi brister ut i ett halleluja. Många har redan fått sin första eller t o m andra spruta, och ännu fler...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
8 118
Skola & Jobb Jag sitter i valet och kvalet om jag ska söka en tjänst som är utlyst eller om man bara gör bort sig... Tänk er såhär: Lite av ett...
2
Svar
21
· Visningar
1 793
Senast: nullo-modo
·
Relationer Jag tänker sådär som man kunde bli som fjortis. Är det möjligt att bli så förälskad fast man är vuxen med mer erfarenheter i livet? Både...
2
Svar
36
· Visningar
4 610
Senast: hoppsann
·
Kropp & Själ Är det någon här som har erfarenhet av att få någon typ av praktiskt stöd för hushållssysslor när man har en npf och inte klarar av att...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 841
Senast: Ninnurur
·
Juridik & Ekonomi Jag har 2 fakturor hos Qliro för köp hos Nelly, har returnerat saker på båda beställningarna så fakturorna är pausade i väntan på att...
Svar
8
· Visningar
1 361
Juridik & Ekonomi Har hittat ett hus, som känns så himla perfekt. Visning på torsdag, så känns det lika bra så tänker jag att jag vill lägga ett bud på...
2
Svar
23
· Visningar
2 938
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag har fått mormors gamla kristallkrona och kopplat in den men tyvärr blir ljuset alldeles för svagt med bara en glödlampa plus att där...
Svar
7
· Visningar
4 267
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ En vän till mig har avlidit av sjukdom - alldeles för tidigt. Personen hade massor med vänner men i dessa Coronatider så hålls...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
5 710
Senast: Breaktown
·
Hemmet Vi står i begrepp att byta alla fönster. Stort, gammalt (!) hus där det idag sitter träfönster från 70-talet med vad det ibland känns...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 769
Senast: Pudlan
·
Hemmet Sambon har en härlig dunjacka. Insidan av kragen har dock en del fett på sig..... Hur får man bort det? Räcker det att försiktigt spraya...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp