Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter I flera år har jag kämpat mot främst vanligt gräs i mina jordgubbsland. Jag orkar inte mer! Det går liksom inte att rensa bort om jag... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 581
Senast: vilde
·
IT & mobiler I min telefon har jag både Pedometer - stegräknare samt Samsung health. Båda räknar steg, men nu tycks det inte fungera med någon av...
Svar
6
· Visningar
1 363
Mat Har tittat på lite olika restauranger som är åt fine dining hållet. Kollat på Kol & cocktail, AnJo Wine and dine, Glada änkan och...
Svar
9
· Visningar
603
IT & mobiler Tycker mig se massor av filmsnuttar ute på sociala medier som är sådär stadigt flytande, och inte skakigt eländiga som när jag filmat...
Svar
3
· Visningar
544
Mat Tar gärna emot tips på enkla one pot recept som går att laga på gaskök. Kan vara kul att testa lite nya recept när jag är iväg med min...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: Soapbubble
·
Fordon Vi är ute efter en ny bil och har fastnat för skodan. Vi vill helst ha automatväxlad bil. Någon som har erfarenhet av denna som... 2
Svar
22
· Visningar
2 597
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Tjatter När jag läste Beppes tråd så kom jag att tänka på en (icke)semestervecka jag (inte) fick. Jag har inga barn och har därför för det... 31 32 33
Svar
655
· Visningar
27 879
Senast: Mineur
·
Samhälle Två personer är gifta utan barn eller utomäktenskapliga barn. Ena personen dör (1), ingen bouppteckning görs enligt uppgift, inget... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 635
Senast: Saigon
·
Samhälle Det förekommer då och då att stora mängder regn faller på kort tid. Oftast har SMHI gått ut innan och varnat för stora regnmängder med... 2
Svar
34
· Visningar
1 832
Senast: Nahar
·
Skola & Jobb Kära allvetande buke! Har sökt lite (YH)utbildningar till hösten, som jag såklart hoppas komma in på :) Dock är jag också anställd, och...
Svar
10
· Visningar
1 679
Senast: Lightzone
·
Juridik & Ekonomi Blir galen på min nya chef. Har försökt att få ta ut ledighet i god tid dvs 3 månader innan. Chefen väntar in i det sista med besked...
Svar
11
· Visningar
2 163
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Någon som har exempel på minidamm där man använt sig av murartunnor. Alltså de där svarta som man har som vattenkar till hästar. /Lizzie
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: lizzie
·
IT & mobiler Är det någon som använder sig av det? Funkar det bra? Jag ska byta jobb och kommer få en tjänstemobil men jag vill inte säga upp mitt...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Myrten
·
Samhälle Måste få vädra mina tankar lite. Igår fick min sambo en inbjudan till en kompis födelsedagsfest om knappt tre veckor. Festen kommer att... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 329
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Kort fråga, kan man göra något eller? Jag fick knottrig panna i samband med covid och det har inte lagt sig trots att jag nu varit frisk...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Efter att en kompis skickat bilder på tapeter till sitt hus blev jag inspirerad och skulle vilja göra något med väggen bakom sängen i... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 748
Senast: Zinfernia
·
Juridik & Ekonomi Ett av mina bolag som jag har aktier i har gjort en aktiesplit med 4:1 . Några mer erfarna börssparare här som kan säga om det är bra...
Svar
7
· Visningar
690
Trädgård & Växter Jag och min make håller på med att bygga ett fristående uterum. Vi började med träddäck för ett par år sedan och förra året fick på ett...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: dobbis
·
Skola & Jobb På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog...
Svar
9
· Visningar
898
Senast: Flixon
·
Skola & Jobb Med tankespår att det diskuteras med jämna mellanrum att det borde vara någon form av jourtvång inom mitt yrke undrar jag finns det... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 465
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka