Fast vi har restriktioner. Kan faktiskt inte se problemet. Ja, jag tycker det. Talar du om för mig att det är fel att hålla mig inom restriktionerna så tycker jag du är en idiot ärligt talat. Nu är väl just det här tveksamt, men ni är ju likadana oavsett om det faktiskt är inom de restriktioner och lagar som finns, till exempel att de öppnat upp tävlingsverksamhet för barn. Eller att flera länder öppnat upp för turister och en del svenskar åker dit. Det är riskbedömningar som man får förutsätta att vuxna människor får göra, oavsett om du anser att det är okej eller inte eller hade åkt själv eller inte.
Nä, min erfarenhet är ju att flera oavsett restriktioner eller inte är ganska bra på att tala hur andra människor ska leva och att vi faktiskt lever i en pandemi.
Om du (eller en person) följer gällande restriktioner så har du ju inte gjort någon egen riskbedömning utan följer myndigheternas. Då har vi ju ingen diskussion. Jag invände bara mot ditt påstående att alla ska göra sina egna riskbedömningar.